Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKocaman, Serpil
dc.contributor.authorAlkan, Yasemin Asile
dc.date.accessioned2023-05-04T08:15:32Z
dc.date.available2023-05-04T08:15:32Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2022-01-20
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2113
dc.description.abstractBu çalışmada alışveriş özelliklerinin destinasyon memnuniyeti ve destinasyon sadakati üzerindeki etkisinin Alanya örneğinde değerlendirilmesi ve destinasyon memnuniyetinin, alışveriş özellikleri ve destinasyon sadakati arasındaki ilişkide aracı değişken rolü olup olmadığının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen çalışmada Alanya'yı ziyaret eden yerli ve yabancı turistlere anket uygulaması yapılmıştır. Kolayda örnekleme yoluyla toplamda 479 anket elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 24 istatistik programından faydalanılarak, nicel analiz yöntemleri ile değerlendirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre Alanya'nın sahip olduğu alışveriş özelliklerinin bir destinasyon olarak Alanya'ya duyulan sadakat üzerindeki etkilerine yönelik önemli sonuçlara ulaşılmıştır. Bu sonuçlara göre alışveriş özelliklerinin destinasyon sadakatini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Diğer bir ifade ile alışveriş özelliklerinden memnuniyetin artması, destinasyon sadakatini anlamlı olarak arttıran bir etkendir. Destinasyon memnuniyetinin, alışveriş özellikleri ve destinasyon sadakati arasındaki ilişkide kısmi aracı değişken rolü olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to evaluate the effect of shopping attributes on destination satisfaction and destination loyalty in the example of Alanya and to determine whether destination satisfaction has a mediating role in the relationship between shopping attributes and destination loyalty. In the study, which was carried out using the quantitative research method, a questionnaire was applied to domestic and foreign tourists visiting Alanya. A total of 479 questionnaires were obtained through convenience sampling. The data obtained were evaluated with quantitative analysis methods by using the SPSS 24 statistical program. According to the results of the analysis, important results have been reached regarding the effects of the shopping attributes of Alanya on the loyalty to Alanya as a destination. According to these results, it has been determined that shopping attributes affect destination loyalty positively. In other words, increasing satisfaction with shopping attributes is a factor that significantly increases destination loyalty. Destination satisfaction has been found to have a partial mediating role in the relationship between shopping characteristics and destination loyalty.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectAlışveriş Özelliklerien_US
dc.subjectDestinasyon Sadakatien_US
dc.subjectDestinasyon Memnuniyetien_US
dc.subjectAracı Değişkenen_US
dc.subjectShopping Attributesen_US
dc.subjectDestination Satisfactionen_US
dc.subjectDestination Loyaltyen_US
dc.subjectMediator Variableen_US
dc.titleAlışveriş özelliklerinin destinasyon memnuniyeti ve destinasyon sadakati üzerine etkisi: Alanya örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of shopping attributes on destination satisfaction and destination loyalty: Alanya caseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster