Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKutlu, İmren
dc.contributor.authorUygun, Tuğba
dc.date.accessioned2023-05-04T08:15:24Z
dc.date.available2023-05-04T08:15:24Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-02-01
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2112
dc.description.abstractBu araştırmada geometri öğretimi alanyazınının ulusal ve uluslararası anlamda özellik ve eğilimlerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Geometri öğretimi üzerine 1980-2022 yılları arasında yazılmış ve Web of Science veri tabanında yer alan 439 makale ve aynı yıl aralığında aynı alanda yayımlanmış Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi (YÖKTEZ) sitesinde yer alan, Türkiye'de yazılmış 137 tez çalışması oluşturmaktadır. Araştırma, yapısı gereği karma yöntem araştırma desenlerinden biri olan çeşitleme (triangulation) deseni ile örtüşen bir yapıda tasarlanmıştır ve 3 aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada Web of Science (WoS) veri tabanından elde edilen geometri öğretimi ile ilgili makalelerin WoS sitesi ve Vosviewer programıyla bibliyometrik olarak incelenmesi yapılmıştır. Alanda 2020 yılı en üretken yıl, ABD en üretken ülke, "geometri" en sık kullanılan anahtar kelime, Wu (2013) adlı yazarın makalesinin en çok atıf almış çalışma, en çok makaleye sahip derginin Educational Studies in Mathematics dergisi, en çok araştırtma yer alan WoS kategorisinin ise eğitim eğitim araştırmaları olduğuna ulaşılmıştır. İkinci aşamada tez çalışmalarının içerik analizi yapılmıştır. Türkiye'de tez çalışmaları anlamında alanda 2019 yılı en üretken yıl, Ankara en üretken il, İç Anadolu bölgesi en üretken bölge, en çok tercih edilen desen nicel araştırma desenleri, en çok araştırmanın doktora seviyesinde olduğu gibi pek çok sonuca ulaşılmıştır. Son aşamada 439 makale ve 137 tezden elde edilen veriler yıllara göre dağılımları ve temalarına göre karşılaştırmalı analize tabi tutulmuştur. Türkiye'de yazılan tezlerin zamansal gelişiminin uluslararası düzeyde yazılan makaleler ile paralellik gösterdiği ancak temaların dağılımı noktasında Türkiye'de geometri öğretimi alanında disiplinler arası çalışmaların yetersiz kaldığı gibi sonuçlara yer verilmiş ve öneriler listelenmiştir. Geometri öğretimi alanında daha önce benzeri olmayan bu çalışmadan elde edilen bulguların alanda çalışma yapacak olan araştırmacılara alan hakkında geniş bir perspektif sunması açısından faydası dokunacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine&compare the features and tendencies of geometry teaching literature in national and international point of view. The sample of the study was composed of 439 articles that were written based on Geometry teaching between the years of 1980 and 2022 and took place in Web of Science database and open-access 137 thesis studies that were published in the same field in the same year range, took place in the website of Council of Higher Education National Thesis Center (CoHENTC) and were written in Türkiye. The study, in terms of its structure, was designed in a structure that was matched up with triangulation design which was one of the mixed method research designs and it was consisted of 3 stages. In the first stage, the articles about geometry teaching that were acquired Web of Science database were examined in terms of bibliometrics by using WoS and Vosviewer software. It was concluded that, in the field of geometry teaching, the year of 2020 was the most productive year, The USA was the most productive country, "geometry" was the most frequently used keyword, the article of Wu (2013) was the mort referred study, Educational Studies in Mathematics was the journal that had the most articles, and the WoS category having the most researches were the education researches. In the second stage, content analysis of thesis studies was carried out. In terms of thesis studies in Türkiye, lots of results were acquired such as, in the field, the year of 2019 was the most productive year, Ankara was the most productive city, Central Anatolia was the most productive region, quantitative research design was the most preferred design, and the most researches were carried out in doctoral degree. In the last stage, data acquired by 439 articles and 137 theses was subjected to comparative analysis in terms of their distribution of years and themes. The results, such as, the temporal development of the theses written in Türkiye had parallels with the theses written at international level, but interdisciplinary studies in the field of geometry failed to satisfy in terms of the distribution of themes&the suggestions were listed. It was thought that the findings acquired by this original study in the field of geometry teaching would be useful for the geometry teaching field and for the researchers that would study in the field in terms of offering a board perspective about the fielden_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBibliyometrik içerik analizien_US
dc.subjectGeometri öğretimien_US
dc.subjectMatematik eğitimien_US
dc.subjectWeb of Scienceen_US
dc.subjectVosvieweren_US
dc.subjectBibliometrics content analysisen_US
dc.subjectGeometry teachingen_US
dc.subjectMathematics educationen_US
dc.titleGeometri öğretimi üzerine bibliyometrik analiz ve içerik analizien_US
dc.title.alternativeA bibliometric study & content analysis on geometry teachingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster