Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirtaş, Ayşe Sibel
dc.date.accessioned2022-11-30T05:45:07Z
dc.date.available2022-11-30T05:45:07Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/404235/beliren-yetiskinlikte-psikolojik-dayaniklilik-ve-affedicilik-bilissel-kontrolesnekligin-paralel-coklu-araciligi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2058
dc.description.abstractBu çalışmada, beliren yetişkinlerde affediciliğin yordanmasına yönelik bir model geliştirilmesi amaçlanmıştır. Önerilen hipotez modelde, psikolojik dayanıklılık ve affedicilik arasındaki ilişkide bilişsel kontrol/esnekliğin paralel çoklu aracılığı test edilmiştir. Araştırma, Akdeniz Bölgesi’ndeki bir devlet üniversitesinde eğitim alan 354 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların 141’i (%40) Eğitim Fakültesi’nin çeşitli bölümlerinde lisans eğitimi alan öğrencilerden, 213’ü (% 60) pedagojik formasyoneğitimi alan öğrencilerden oluşmaktadır. Katılımcıların 142’si (% 40.1) kadın, 184’ü (% 52) erkektir.28 kişi (%7.9) cinsiyetini belirtmemiştir. Katılımcıların yaş ortalamaları 22.79’dur (SS: 4.20). Verilerintoplanmasında Ego-Dayanıklılık Ölçeği, Bilişsel Kontrol/Esneklik Ölçeği ve Heartland Affedicilik Ölçeği; verilerin analizinde betimsel istatistikler, Pearson korelasyon katsayısı ve aracılık analizleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, psikolojik dayanıklılık, affedicilik, bilişsel kontrol/esneklik değişkenleriarasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koymuştur. Aracılık etkisi için yapılan analizdeise psikolojik dayanıklılık ile affedicilik arasında bilişsel kontrol/esnekliğin paralel çoklu aracılığı istatistiksel açıdan anlamlı bulunmuştur. Çalışmanın bulguları ışığında, psikolojik dayanıklılığa sahip bireylerin olumsuz duygu ve düşüncelerini kontrol edebilme, bunları yönetebilme ve alternatif başa çıkmastratejileri oluşturabilme becerisine sahip olduğu, ve bu özellikleri sayesinde daha fazla affedici olduklarısöylenebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.26466/opus.790362en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojik Dayanıklılıken_US
dc.subjectAffediciliken_US
dc.subjectBilişsel Kontrolen_US
dc.subjectBilişsel Esnekliken_US
dc.titleBeliren Yetişkinlikte Psikolojik Dayanıklılık ve Affedicilik: Bilişsel Kontrol/Esnekliğin Paralel Çoklu Aracılığıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue35en_US
dc.identifier.startpage1968en_US
dc.identifier.endpage1989en_US
dc.relation.journalOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster