dc.contributor.author | Konca, Ahmet Sami | |
dc.contributor.author | Özçakır, Bilal | |
dc.date.accessioned | 2022-11-30T05:40:37Z | |
dc.date.available | 2022-11-30T05:40:37Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/497626/okul-oncesi-ogretmenlerinin-ve-ogretmen-adaylarinin-matematiksel-gelisim-inanci-ve-erken-cocukluk-matematik-pedagojik-alan-bilgisi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/2053 | |
dc.description.abstract | Erken çocukluk döneminde öğretilen matematiğin çocukların öğrenim hayatlarında önemli bir yer tuttuğu bilinmektedir. Okul öncesi öğretmenlerinin sahip olduğu bilgi ve beceriler ile duyuşsal özellikleri uyguladıkları eğitimin kalitesiyle doğrudan ilgilidir. Bu çalışmada okulöncesi dönemde görev alan öğretmenler ile öğretmen adaylarının okul öncesi dönem matematiğe ilişkin matematiksel gelişim inanç düzeyleri ve pedagojik alan bilgileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmaya Kırşehir il merkezinde görev yapan 98 öğretmen ile Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi’nde eğitim gören 74 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmanın verileri Matematiksel Gelişim İnancı (MGİ) ve Okulöncesi Matematik Eğitiminde Pedagojik Alan Bilgisi (OMPAB) ölçekleri ile toplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğretmenler ve öğretmen adayları arasında MGİ ve OMPAB düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının sınıf düzeylerinin MGİ ve OMPAB düzeylerine anlamlı bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Ancak, öğretmenlerin mesleki deneyim sürelerinin OMPAB düzeyleri açısından bir farklılık oluşturmadığının belirlenmesine karşın MGİ düzeylerinde farklılıklara neden olduğu ve mesleki deneyim süresi daha fazla olan öğretmenlerin öğretilen matematiğe ilişkin MGİ düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Ek olarak, MGİ ve OMPAB’ın alt boyutlarına yönelik yapılan incelemelerde, şekiller ve uzamsal konulara yönelik pedagojik alan bilgisi yüksek olan öğretmen adaylarının öğretilen matematiğin yaşa olan uygunluğuna yönelik inançlarının yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin görsel temsilleri doğal olarak bünyesinde barındıran şekiller ve uzamsal konular ile sıralama konularına ilişkin pedagojik alan bilgilerinin yükseldikçe erken çocukluk dönemindeki matematik öğretiminin yaşa uygunluğu konusundaki inançlarının yükseldiği tespit edilmiştir. Bu bulgular neticesinde öğretmen ve öğretmen adaylarının inanç ve pedagojik alan bilgilerini artırmak için profesyonel gelişimlerinin desteklenmesi önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.30703/cije.894044 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi Matematik | en_US |
dc.subject | Matematiksel Gelişim İnancı | en_US |
dc.subject | Pedagojik Alan Bilgisi | en_US |
dc.subject | Erken Çocukluk Dönemi | en_US |
dc.subject | Matematik Eğitimi | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Matematiksel Gelişim İnancı ve Erken Çocukluk Matematik Pedagojik Alan Bilgisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1506 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1529 | en_US |
dc.relation.journal | Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |