Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇal, Betül
dc.date.accessioned2022-11-16T07:41:34Z
dc.date.available2022-11-16T07:41:34Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/306099/musteri-degeri-yaratmak-dusunme-tarzlarinin-musteri-deneyimi-ile-etkilesimi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2013
dc.description.abstractModern pazarlama anlayışında işletmelerden beklenen, ürünün kendisini vurgulamak değil müşterinin ürünü istediği gibi deneyimlemesi için uygun ortamı sunmaktır. Müşteri değerinin ürün temelinde değil, ürünün de içinde olduğu bütünsel bir deneyim ekosistemi temelinde yaratıldığını söylemek mümkündür. Bu ekosistemde müşteri deneyiminin, bilişsel ve sezgisel düşünme stilleri sonucu yaratıldığı düşünülmektedir. Müşteri tatmini ise, bu zihinsel eğilimlerin deneyim süreci ile etkileşimi sonucu ortaya çıkmaktadır. Çalışmanın amacı, bu etkileşim sürecini cep telefonu kullanıcıları özelinde test etmektedir. Bu amaçla İstanbul ilinde 525 kullanıcı üzerinde yapılandırılmış anket çalışması uygulanmıştır. Yapısal eşitlik analizi sonucu elde edilen bulgular, müşteri tatmininin oluşmasında bilişsel sürecin değil sezgisel sürecin etkili olduğunu göstermiştir. Sezgisel düşünme tarzı baskın olan müşterilerin deneyim süreci, sosyal çevreye ve dış uyaranlara bağlı olarak oluşmakta ve bu müşteri tatminini belirlemektedir. Çalışmanın, müşteri tatmini üzerinde düşünme stili-deneyim etkileşimini ilk kez inceleyen çalışmalar arasında olması yönüyle mevcut yazına; müşteri deneyimi süreci yönetiminin önemini göstermesi yönüyle işletmelere önemli katkılar sağladığı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.20491/isarder.2018.515en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDüşünme stillerien_US
dc.subjectMüşteri deneyimien_US
dc.subjectMüşteri tatminien_US
dc.subjectSezgisel düşünmeen_US
dc.subjectBilişsel düşünmeen_US
dc.titleMüşteri Değeri Yaratmak: Düşünme Tarzlarının Müşteri Deneyimi ile Etkileşimien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster