Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇiçek, Işık
dc.contributor.authorGezici, Ayşen
dc.date.accessioned2021-02-19T20:59:11Z
dc.date.available2021-02-19T20:59:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwY19r_KhW2VkInU11XMMZAnHUM_9V2jWR3cOg-6sLGV-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/200
dc.descriptionYÖK Tez No: 516105en_US
dc.description.abstractKurumlar, hedef kitlelerine ve içinde bulundukları sosyal çevreye karşı sorumluluk bilinci içerisinde ve etik kurallar doğrultusunda hareket etmelidirler. Etik değerlerin kurum içerisinde çok yönlü getirilerin ana kaynağı olmasından dolayı, sosyo-ekonomik süreçte aktif olarak var olması kaçınılmaz bir gereklilik haline gelmiştir. Bu araştırmada etik değerler- sosyal sorumluluk etkileşiminde sektörel etmenler incelenmiştir. ISO 500 Şirketleri (üretim) ve hizmet sektör sınıflamasında belirtilen iş kollarından seçilen, büyük ölçekli işletmeleri şekillendiren değerlerin işletmelerin sosyal sorumluluk faaliyetlerinde ne derece yönlendirici olduğu ve iş kolları boyutunda tanımlanmış olan alt segmentlerde işletme değerlerinin, değer-sosyal sorumluluk etkileşiminin öncül bir stratejisi olup olmadığı karşılaştırmalı nitel analiz yöntemi ile araştırılmıştır. Araştırmada her şirketin web sayfasında tanımladıkları veya e-mail yoluyla elde edinilen değerler incelenmiş olup daha sonra sektörel bir segment altında o sektörde ve alt iş kollarında hüküm süren değerler araştırmaya konu edilmiştir. Bunlara ek olarak işletmelerin web sitelerinde belirledikleri sosyal sorumluluk faaliyetleri de bu araştırmanın inceleme konusu olmuştur. Çalışmada nitel analiz yöntemi kullanılarak elde edilen veriler Chi-square anlamlılık testi ve betimleyici analiz tekniklerinden yararlanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucu olarak üretim ve hizmet sektörü işletmelerinin kendi içinde değerler ve sosyal sorumluluklar açısından farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. İkinci olarak da üretim ve hizmet sektöründe değer ve sosyal sorumluluk kategorileri etkileşimi incelenmiş olup değer ve sosyal sorumluluk kategorileri etkileşiminde anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractInstitutions should act responsibly and be careful to ethical rules towards their target groups and the social environment that they are in. Since the ethical rules are considered as the main sources of the multi-faced within the institutions, it has become an inevitable necessity to actively exist in the socio-economic process. In this research, ethical values- sectoral factors in the social responsibility interaction are examined. In the sub-segments defined in terms of lines of business, there is a strategy in value-social responsibility interaction in which the values that determine and operate the business lines in large-scale enterprises to be selected from the business lines specified in the ISO 500 Companies (production) and service sector classifications are guiding in the social responsibility activities of the enterprises a comparative qualitative analysis of whether the values are premisses has been carried out. In the research, the values that each company defined under its own vision by the web page or e-mail are examined and then the values which are determined in that sector and sub-business sectors are examined under a sectoral segment. In addition, social responsibility activities identified on the websites of the enterprises are examined. Qualitative analysis method was used in the study. In addition, descriptive analysis techniques were used and the data were evaluated by Chi-square significance test. As a result of the research, it has been determined that production and service sector enterprises have different values and social responsibilities within themselves. Moreover, when the interaction between value and social responsibility categories in the service sector and the production sector was examined, it was found that there was no significant difference in the interaction between value and social responsibility categories.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectAhlaki değerleren_US
dc.subjectMoral valuesen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEthicsen_US
dc.subjectHizmet sektörüen_US
dc.subjectService sectoren_US
dc.subjectSosyal sorumluluken_US
dc.subjectSocial responsibilityen_US
dc.subjectÜretim sektörüen_US
dc.subjectProduction sectoren_US
dc.subjectEtik Değerleren_US
dc.subjectHizmet Sektörüen_US
dc.subjectNitel Analizen_US
dc.subjectSosyal Sorumluluken_US
dc.subjectİSO 500 Şirketlerien_US
dc.subjectÜretim Sektörüen_US
dc.subjectEthical Valueen_US
dc.subjectService Sectoren_US
dc.subjectQualitative Analysisen_US
dc.subjectSocial Responsibilityen_US
dc.subjectISO 500 Companiesen_US
dc.subjectThe Manufacturing Sectoren_US
dc.titleEtik değerler-sosyal sorumluluk ilişkisinde sektörel etmenleren_US
dc.title.alternativeEthical values-sectoral factors relating to social esponsibilityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorGezici, Ayşen
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage182en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster