Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorVatansever, Kemal
dc.contributor.authorÖztemiz, Hatice Handan
dc.date.accessioned2022-11-16T07:40:40Z
dc.date.available2022-11-16T07:40:40Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.uri10.20491/isarder.2020.926
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2005
dc.description.abstractAmaç – Türkiye’nin en büyük nüfus yoğunluğuna sahip ilçe belediyelerinden birisi olan AlanyaBelediyesinin 14 alt hizmet birimine yönelik vatandaş memnuniyeti, hizmet birimin etkinliği vemaliyet etkinliği olmak üzere üç farklı analiz ile belediyenin daha denetimli ve daha etkin hizmetsunumunu sağlayıp sağlamadığını ölçmenin yanı sıra kaynak tahsisinde de yol gösterici olmaktır.Yöntem – Çalışmanın ilk aşamasında vatandaş memnuniyet anketi uygulanmış ve belediyenin altbirimlerinin sunmuş olduğu hizmetlere yönelik genel memnuniyet düzeyleri 5’li Likert Ölçeği ileölçülmüştür. Örneklem basit tesadüfi örneklem olup toplamda 1544 vatandaşa ulaşılmıştır. Herhizmet birimi için elde edilen genel memnuniyet skorları, maliyet etkinlik analiz yöntemi olarakkullanılan veri zarflama analizi yöntemi için çıktı değişkeni olarak belirlenmiştir. Çalışmadakullanılan girdi değişkenleri ise bütçe, satın alma harcamaları ve çalışan sayısıdır.Bulgular – Yapılan ölçüm sonunda genel memnuniyet skoru 3,579 olarak hesaplanmıştır. Bu skorAlanya Belediyesi’nin sunmuş olduğu hizmetlere yönelik vatandaşların genel memnuniyetdüzeyinin %71,5 civarında olduğunu göstermektedir. Yapılan etkinlik analizi sonucunda AlanyaBelediyesi’nin 14 alt hizmet biriminden; Kültür ve Sosyal İşler Birimi, Bilgi İşlem Birimi, Park veBahçeler Hizmet Birimi, Planlama ve Proje Birimi, Spor İşleri Birimi ve Veterinerlik HizmetBirimlerinin etkin oldukları görülmüştür.Tartışma – Belediyenin 14 hizmet biriminin etkinliği ölçülmüştür. Toplam 14 hizmet biriminden 6tanesi etkin bulunmuştur. Etkin olmayan diğer 8 hizmet birimi için ise maliyet etkinlik analiziyapılarak etkinliğin tesis edilebilmesi için gerekli olan iyileştirme rakamları sunulmuştur. Sonuçolarak, birimin etkinliğe ulaşması için kaynak tahsisinin nasıl yapılması gerektiğine ilişkindeğerlendirmeler elde edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.20491/isarder.2020.926en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlanya Belediyesien_US
dc.subjectMaliyet etkinliğien_US
dc.subjectYerel yönetimlerde etkinliken_US
dc.subjectVeri zarflama analizien_US
dc.subjectVatandaş memnuniyet ölçümüen_US
dc.subjectAlanya Municipalityen_US
dc.subjectCost efficiencyen_US
dc.subjectData envelopment analysisen_US
dc.subjectEfficiency of local administrationen_US
dc.subjectCitizen satisfaction measurementen_US
dc.titleAlanya Belediyesi Hizmet Birimlerinin Maliyet Etkinliği: Veri Zarflama Analizi Uygulamasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1505en_US
dc.identifier.endpage1523en_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster