Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaman, Bağdat
dc.contributor.authorYıldırım, Mustafa
dc.date.accessioned2022-11-16T07:40:34Z
dc.date.available2022-11-16T07:40:34Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/378688/donusumcu-liderligin-orgutsel-vatandaslik-davranisina-etkisi-ilkogretim-ve-ortaogretim-okullarinda-bir-arastirma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2004
dc.description.abstractAmaç – Örgütsel yaşamda bireylerin amaç ve uygulamalara aktif katılımı, yöneticilerin liderlikyaklaşımlarıyla yakından ilgilidir. Kendisiyle ilgilenilen, beklenti ve görüşleri yöneticiler tarafındandikkate alınan bireylerin, örgütsel işleyişe katılımı daha yüksek düzeyde olacaktır. Bu durum,eğitim örgütlerinin başarısı için de önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinindönüşümcü liderlik stilleriyle öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyiincelemektir.Yöntem – Çalışma, nicel araştırma tasarımını benimsemektedir. Araştırmanın verileri 2018-2019eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde, Antalya ili, Gazipaşa ilçesindeki ilköğretim ve ortaöğretimdevlet okullarında çalışan 159 öğretmenden anket yöntemiyle elde edilmiştir. Araştırma hipotezleri,regresyon analizi kapsamında test edilmiştir.Bulgular – Yöneticilerin dönüşümcü liderlik yaklaşımlarının, öğretmenlerin örgütsel vatandaşlıkdavranışları üzerinde pozitif yönlü ve anlamı bir etkisi vardır. Dönüşümcü liderlik altboyutlarından ilham verici motivasyon ve bireysel ilgi, örgütsel vatandaşlık davranışınınaçıklanmasında pozitif yönlü bir etkiye sahipken, karizma ve entelektüel özendirme boyutlarıanlamlı etkiye sahip değildir.Tartışma – Araştırma sonuçları, okul yöneticilerinin bazı dönüşümcü liderlik yaklaşımlarının,yapılan çeşitli çalışmalardan farklı olarak, öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları üzerindeetkiye sahip olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.20491/isarder.2020.953en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDönüşümlü liderliken_US
dc.subjectÖrgütsel vatandaşlık davranışıen_US
dc.subjectİlköğretim okullarıen_US
dc.subjectOrtaöğretim okullarıen_US
dc.subjectTransformational leadershipen_US
dc.subjectOrganizational citizenship behavioren_US
dc.subjectPrimal schoolsen_US
dc.subjectSecondary schoolsen_US
dc.titleDönüşümcü Liderliğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkisi: İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında Bir Araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1933en_US
dc.identifier.endpage1948en_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster