Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGölge, Özgür
dc.contributor.authorBuyrukoğlu, İlhan
dc.date.accessioned2022-10-27T06:35:56Z
dc.date.available2022-10-27T06:35:56Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-10
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1986
dc.description.abstractPandemi sürecinin yaşamın tüm alanlarıyla beraber çalışma yaşamını da olumsuz etkilemesi sonucu, yeni çalışma modelleri ortaya çıkmıştır. Tüm faaliyet alanlarında olduğu gibi eğitim alanı da bu süreçten etkilenmiştir. Bu araştırmanın amacı: pandemi boyunca sağlık ve turizm alanlarında çalışan akademisyenlerin iş tatmini ve performansları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı, yaş, cinsiyet, mesleki tecrübe, pandemi süreci boyunca serbest zamanlarında ailelerine ve sosyal aktivitelerine vakit ayırmaları ile üniversitelerdeki eğitim ve öğretim sürecinde yürütülen uzaktan eğitim faaliyetlerinin akademisyenlerin iş tatmini ve performanslarını nasıl etkilediğini nicel bir araştırma ile incelemektir. Araştırma verilerini elde etmek için anket yöntemi kullanılmış, anketler Nisan-Aralık 2021 tarihleri arasındaki dokuz aylık dönemde 400 katılımcı tarafından yanıtlanmıştır. Veriler istatistik paket programı ile güvenilirlik analizi, tanımlayıcı istatistikler, faktör analizi, t-testi, anova analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizlerine tabi tutulmuştur. Katılımcıların performans düzeyleri 4.26 puan alırken, içsel tatmin düzeyi 3.97, dışsal tatmin düzeyi 3.74 ve genel tatmin düzeyi ise 3.86 puan almıştır. Yapılan analizler sonucunda, iş tatmin ölçeğinin performans üzerinde istatistiksel olarak anlamlı pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Ayrıca katılımcıların pandemi sürecinde işe gidip gelmelerinde medeni durum ve yaş faktörünün etkili olduğu bulunmuştur. İş tatmin ölçeği ve alt boyutlarında uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimden farkı olmadığını düşünenlerin sayısının, iki eğitim modelinin birbirinden farkı olduğunu düşünenlerden daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonuç kısmında uygulamaya yönelik önerilere yer verilmiştiren_US
dc.description.abstractAs a result of the pandemic process negatively affecting working life as well as all areas of life, new working models have emerged. As in all fields of activity, the field of education was also affected by this process. The aim of this research is the determination whether there is a significant difference between the job satisfaction and performance of academicians working in the fields of health and tourism during the pandemic process, age, gender, professional experience, spare time for their families and social activities in their free time during the pandemic process and distance education activities carried out in the education and training process at universities. The survey method was used to obtain the research data and the surveys were answered by 400 participants within nine months between April and December 2021. Data was subjected to reliability analysis, descriptive statistics, factor analysis, t-test, anova analysis, correlation analysis and regression analysis with the statistical package program. While the performance levels of the participants 4.26 points, the internal satisfaction level was 3.97, the external satisfaction level were 3.74 and the general satisfaction level were 3.86 points. As a result of the analysis, it was determined that the job satisfaction scale had a statistically significant positive effect on performance. In addition, it was found that the marital status and age factor were effective in the participants' commuting during the pandemic process. It has been observed that the average of those who think that distance education is not different from face-to-face education in the job satisfaction scale and its subdimensions is higher than those who think that distance education is different from face-to-face education. In the conclusion part of the research, practical recommendations are given.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş Tatminien_US
dc.subjectİş Performansıen_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectAkademisyen Job Satisfactionen_US
dc.subjectJob Performanceen_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectAcademicianen_US
dc.titlePandemi sürecinde sağlık ve turizm alanlarındaki akademisyenlerin iş tatmini ve performanslarının değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of job satisfaction and performances of the academicians in health and tourism field during the pandemicen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sağlık Turizmi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster