Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞendur, Ali
dc.contributor.authorÇelik, Mehmet
dc.date.accessioned2022-10-27T06:34:45Z
dc.date.available2022-10-27T06:34:45Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-07-09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1979
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, asenkron (eş zamanlı olmayan) ve senkron (eş zamanlı) yöntemle eğitim uygulanan lise öğrencilerinin matematik dersindeki tutum, başarı ve motivasyonları üzerine olan etkilerini belirlemektir. Araştırmada zayıf deneysel desen çeşitlerinden statik grup öntest-sontest araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada rastlantısal olmayan önceden belirlenmiş asenkron ve senkron yöntemle eğitim uygulanan gruplardan elde edilen veriler kullanılmıştır. Senkron ve asenkron eğitimin uygulandığı gruplardaki öğrencilere farklı uzaktan eğitim yöntemleri uygulanmış ve test sonuçları karşılaştırılmıştır. Araştırmadaki senkron yöntemle eğitim uygulanan ve asenkron yöntemle eğitim uygulanan gruplarda 15'er öğrenci ile çalışılmıştır. Verilerin toplanmasında anket formu kullanılmıştır. Anket formunda Matematik Motivasyon Ölçeği, Matematik Tutum Ölçeği ve Başarı Testi bulunmaktadır. Veri analizleri SPSS 21 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda senkron yöntemle eğitim uygulanan matematik dersinde öğrencilerin derse yönelik motivasyonlarının ve başarılarının yükseldiği belirlenmiştir. Bununla beraber asenkron yöntemle eğitim uygulanan matematik dersinde öğrencilerin derse yönelik tutum seviyelerinin yükseldiği gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effects of asynchronous and synchronousdistance education on high school students' attitudes, success and motivation in mathematics lessons. In the research, quasi-experimental research design was used. The data obtained from the non-random predetermined experimental and control groups were used in the study. Different teaching methods were used for the experimental and control groups and the test results were compared. In the research, 15 students were studied for each of the experimental and control groups. A questionnaire form was used to collect data. The questionnaire form includes Mathematics Motivation Scale, Mathematics Attitude Scale and Achievement Test. Data analysis was done in SPSS 21 package program. As a result of the research, it was determined that the motivation and success of the students increased in the mathematics courseheld with synchronous distance education methods. In addition, students' perceptions of attitudes to wards the lesson increase in mathematics lessons with asynchronous distance education methods.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectSenkron eğitimen_US
dc.subjectAsenkron eğitimen_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectSynchronous methoden_US
dc.subjectAsynchronous methoden_US
dc.titleUzaktan eğitimde kullanılan senkron ve asenkron yöntemlerin lise öğrencilerinin matematik dersindeki tutum, başarı ve motivasyonuna etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of synchronous andasynchronous methods used in distanceeducation on high school students' attitude, achievement and motivation in mathematics lessonen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster