Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaraardıç, Hakan
dc.contributor.authorTürkeli, Özlem
dc.date.accessioned2022-10-24T08:35:37Z
dc.date.available2022-10-24T08:35:37Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-04-19
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1964
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, öğretmen adaylarının çevre okuryazarlığı ile ilgili tutum ve davranışlarının incelenmesidir. Çevre okuryazarlığı bilincinin oluşturulmasında, çevre eğitiminin önemi çok büyüktür. Özellikle erken yaşlardaki çevre eğitimine önem verilmelidir. İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğretim programlarında çevre eğitiminin ağırlıklı olarak Fen bilimleri dersi programlarında yer aldığı görülmektedir. Çevre okuryazarlığı bilincine ve duyarlılığına sahip bireyler yetiştirilmesine katkı sağlamak için bu programların, ekoloji ve çevre sorunları açısından incelenmesi, değerlendirilmesi ve hatta diğer branşların öğretim programlarına da eklenmesi çok önemlidir (Özata Yücel, Özkan,2014). Çevre okuryazarlığına yönelik farkındalık ve olumlu davranış geliştirilmesine katkı sağlayacak çalışmalar önem arz etmektedir. Bu amaç doğrultusunda yapılan bu çalışma, öğretmen adaylarının çevre okuryazarlığına yönelik tutumlarını ve davranışlarını ortaya koymada ve bir takım eksik ya da yanlış bilgilenme söz konusu ise bunların öğretmen adaylarının eğitimi sırasında giderilebilmesi için neler yapılabileceğini belirlemede katkı sağlayabilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine teacher candidates' attitudes and behaviors regarding environmental literacy. Environmental education is of great importance in creating environmental literacy awareness. Particular attention should be paid to environmental education at an early age. It is seen that in primary education 6th, 7th and 8th grade curricula, environmental education is predominantly included in the Science curriculum. It is very important to examine and evaluate these programs in terms of ecology and environmental problems, and even add other branches to the curriculum in order to contribute to raising individuals with environmental literacy awareness and sensitivity (Özata Yücel, Özkan, 2014). Studies that will contribute to the development of awareness and positive behavior for environmental literacy are important. This study, conducted in line with this purpose, can contribute to revealing the attitudes and behaviors of teacher candidates towards environmental literacy and to determine what can be done to eliminate some of the incomplete or incorrect information during the education of pre-service teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevre Okuryazarlığıen_US
dc.subjectÇevreen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectDuyuşsal Eğilimen_US
dc.subjectSorumlu Davranışen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectEnvironmental Literacyen_US
dc.subjectEnvironmenten_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectAffective Dispositionen_US
dc.subjectResponsible Behavioren_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının çevre okuryazarlığı kavramına ilişkin tutum ve davranışlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of teacher candidates 'Attitude and behavior regarding environmental literacy concepten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster