Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBilen, Kadir
dc.contributor.authorGök, Nurettin
dc.date.accessioned2022-10-24T08:34:55Z
dc.date.available2022-10-24T08:34:55Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1961
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin STEM'e karşı tutumları ve mühendisliğin doğasına yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmaya Antalya ili Gazipaşa ilçesindeki altı devlet ortaokulunda öğrenim gören 5, 6, 7 ve 8. sınıflardan olmak üzere 360 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Antalya ili Gazipaşa ilçesindeki devlet ortaokulları arasından, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın verileri 2020-2021 eğitim öğretim yılı, pandemi sonrası okulların açıldığı haziran ayında toplanmıştır. Mühendisliğin doğasına yönelik görüşler anketi (İlk okul versiyonu) ve STEM tutum ölçeği (ortaokul versiyonu) uygulanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden, tarama yöntemi kullanılarak öğrencilerin STEM'e karşı tutumları ve mühendisliğin doğasına yönelik görüşleri incelenmiştir. Öğrencilerin mühendisliğin doğasına yönelik görüşleri ve STEM'e karşı tutumlarını incelemek amacıyla istatistiksel analizler yapılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin STEM'e karşı tutumları sınıf düzeyine göre değişmezken, okul türüne göre STEM tutumları, 21. yüzyıl becerileri boyutunda farklılık göstermiştir. Mühendisliğin doğasına yönelik görüşler anketinden elde edilen veriler doğrultusunda, öğrencilerin mühendisliğin doğasına yönelik görüşleri, sınır boyutunda orta düzeyde; geçicilik, yaratıcılık, sosyokültürel ve sosyal boyutta yeterli; mühendislik tasarım süreci ve öznellik boyutunda ise yetersiz görüşe sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Okul türü ve sınıf düzeyine göre öğrencilerin mühendisliğin doğasına yönelik görüşleri arasında anlamlı fark olmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine middle school students' attitudes toward STEM and their views on the nature of engineering. The study involved 360 5th, 6th, 7th, and 8th grade students studying in six public middle schools in Gazipaşa district, Antalya Province. The sample for the study was obtained using the criterion sampling method, one of the purposive sampling methods, among the public secondary schools in the Gazipaşa district in Antalya province. The data for the study were collected in June when the schools reopened after the pandemic in the 2020-2021 school year. The questionnaire of Opinions on the Nature of Technology (elementary school version) and the Attitude Toward Stem Scale (secondary school version) were used. Students' attitudes toward STEM and their opinions about the nature of engineering were investigated using the screening method, which is one of the quantitative research methods. Statistical analysis was conducted to investigate students' views on the nature of engineering and their attitudes toward STEM. According to the results of this study, students' attitudes toward STEM did not change according to grade level. In contrast, their attitudes toward stem changed according to school type in the 21st century skills dimension. In accordance with the data from the questionnaire on opinions about the essence of engineering, it was found that students' opinions about the nature of engineering were moderate in the border dimension, sufficient in the dimensions of "temporality", "creativity", "socioculture" and "society", and insufficient in the engineering design process" and "subjectivity". It was found that there was no significant difference between students' opinions about the nature of engineering according to school type and grade level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectMühendisliğin Doğasıen_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.subjectSTEM tutumen_US
dc.subjectSınıf Düzeyien_US
dc.subjectOkul Türüen_US
dc.subjectEngineeringen_US
dc.subjectNature of Engineeringen_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.subjectSTEM Attitudeen_US
dc.subjectGrade Levelen_US
dc.subjectType Schoolen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin STEM'e karşı tutumları ve mühendisliğin doğasına yönelik görüşlerien_US
dc.title.alternativeMiddle school students' attitudes towards STEM and their views on the nature of engineeringen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster