Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Bilge Nur
dc.contributor.authorBülbül, Serdar
dc.date.accessioned2022-10-18T10:57:38Z
dc.date.available2022-10-18T10:57:38Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2448153
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1906
dc.description.abstractAkıllı telefonların yükselişiyle birlikte konsollar ve PC’lerde oynanan video oyunları mobil oyun sektörüne kaymaya başlamıştır. Günümüzde mobil oyunlar, toplam oyun sektörü içerisinde konsollar ve PC oyunlarından daha büyük pazar payına sahiptir ve artan bir ivmeyle büyümektedir. Mobil oyun pazarında faaliyette bulunan en büyük marka Çin menşeili Tencent Holding bünyesinde yer alan Tencent Games’tir. Bu araştırmada Tencent Games markasının kimlik öğeleri literatürdeki marka kimliği prizması bağlamında değerlendirilmiştir. Marka kimliği bileşenleri, marka farkındalığı, marka çağrışımları ve bir markanın sunabileceği en büyük değer olarak düşünülebilen marka denkliği oluşturma konusunda destekleyici temel bir unsurdur ve markanın ne yapmak istediği, ne olmak istediği konusunda fikir vermektedir. Araştırma, bir keşfedici araştırma türü olan vaka (durum) çalışması bağlamında, Tencent Games örneği üzerinden, marka kimliği piramidi bileşenleri olan, kişilik, kültür, benlik imajı, fiziksel yapı, ilişki ve yansıma öğelerinin değerlendirilmesine dayanmaktadır. Bu çalışmada, Tencent Games’in güçlü marka kimliği öğelerine sahip olduğu, mutluluk kültürü temelinde, özellikle mobil oyunlarından aldığı güçle, kendisini yaratıcı ve lider bir marka olarak konumlamaya çalıştığı ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma, oyun sektörü ile ilgili doğrudan ürün sağlayıcı bir marka üzerinde araştırma yapılmamış olması nedeniyle mevcut literatüre katkı sağlayacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.29023/alanyaakademik.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMobil oyunen_US
dc.subjectMarka kimliği prizmasıen_US
dc.subjectMarka stratejisien_US
dc.titleMobil Oyun Pazarında Marka Kimliği İncelemesi: Tencent Games Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2885en_US
dc.identifier.endpage2912en_US
dc.relation.journalAlanya Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster