Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüven, Esra
dc.contributor.authorKöken, Meryem Merve
dc.date.accessioned2022-10-18T08:23:08Z
dc.date.available2022-10-18T08:23:08Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2413129
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1902
dc.description.abstractGelişen teknoloji sonucu yaygınlaşan internet kullanımı ile işletmeler, müşterilerine ulaşmak için farklı pazarlama kanalları ve iletişim yöntemleri kullanmaktadır. Bu pazarlama kanallarından biri de sosyal medya platformlarıdır. İşletmeler, fenomenlerle işbirliği yaparak sosyal medya araçları üzerinden ürün /marka tanıtımı faaliyetleri yürütmektedir. Sosyal medya pazarlama araçlarını kullanan tüketiciler, fenomenler aracılığıyla ürün ve hizmetlere ilişkin anlık bilgi alabilmekte, içerik oluşturmakta ve diğer kullanıcılar ile deneyimlerini yine anlık paylaşabilmektedir. Fenomen kullanımının hızla yaygınlaşması tüketicilerin marka değerini ve satın alma niyetlerini de önemli ölçüde biçimlendirmektedir. Bu araştırmanın temel amacı; sosyal medya pazarlamasında fenomenlerin online kaynak güvenilirliği boyutlarının tüketici temelli marka değeri üzerinde etkisinin olup olmadığının incelenmesi ve marka değerinin satın alma niyeti üzerinde etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Bu çalışmada anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 18 yaş ve üzeri sosyal medya kullanıcıları oluşturmaktadır. Örneklem için 900 katılımcıya online ve elden anket gönderilmiştir. 812 kişi anketi cevaplamıştır. Elde edilen verilerin analizi için yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda online kaynak güvenilirliği boyutlarından çekicilik, güvenilirlik ve online benlik sunumunun marka değeri üzerinde olumlu yönde etkisi olduğu; yetkinlik boyutunun ise marka değeri üzerinde olumlu bir etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bir başka sonucu ise marka değerinin satın alma niyeti üzerinde olumlu etkisi bulunmasıdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.29023/alanyaakademik.1010774en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medya Pazarlamasıen_US
dc.subjectFenomenen_US
dc.subjectOnline Kaynak Güvenilirliğien_US
dc.subjectTüketici Temelli Marka Değerien_US
dc.subjectTüketici Satın Alma Niyetien_US
dc.subjectMarka Değerien_US
dc.titleSosyal Medya Pazarlamasında Fenomenlerin Online Kaynak Güvenilirliğinin Marka Değeri ve Satın Alma Niyetine Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2853en_US
dc.identifier.endpage2868en_US
dc.relation.journalAlanya Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster