dc.contributor.author | Güven, Esra | |
dc.contributor.author | Köken, Meryem Merve | |
dc.date.accessioned | 2022-10-18T08:23:08Z | |
dc.date.available | 2022-10-18T08:23:08Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2413129 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/1902 | |
dc.description.abstract | Gelişen teknoloji sonucu yaygınlaşan internet kullanımı ile işletmeler,
müşterilerine ulaşmak için farklı pazarlama kanalları ve iletişim yöntemleri
kullanmaktadır. Bu pazarlama kanallarından biri de sosyal medya
platformlarıdır. İşletmeler, fenomenlerle işbirliği yaparak sosyal medya
araçları üzerinden ürün /marka tanıtımı faaliyetleri yürütmektedir. Sosyal
medya pazarlama araçlarını kullanan tüketiciler, fenomenler aracılığıyla
ürün ve hizmetlere ilişkin anlık bilgi alabilmekte, içerik oluşturmakta ve diğer
kullanıcılar ile deneyimlerini yine anlık paylaşabilmektedir. Fenomen
kullanımının hızla yaygınlaşması tüketicilerin marka değerini ve satın alma
niyetlerini de önemli ölçüde biçimlendirmektedir. Bu araştırmanın temel
amacı; sosyal medya pazarlamasında fenomenlerin online kaynak
güvenilirliği boyutlarının tüketici temelli marka değeri üzerinde etkisinin olup
olmadığının incelenmesi ve marka değerinin satın alma niyeti üzerinde
etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Bu çalışmada anket yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 18 yaş ve üzeri sosyal medya
kullanıcıları oluşturmaktadır. Örneklem için 900 katılımcıya online ve elden
anket gönderilmiştir. 812 kişi anketi cevaplamıştır. Elde edilen verilerin
analizi için yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda
online kaynak güvenilirliği boyutlarından çekicilik, güvenilirlik ve online
benlik sunumunun marka değeri üzerinde olumlu yönde etkisi olduğu; yetkinlik boyutunun ise marka değeri üzerinde olumlu bir etkisi olmadığı
sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bir başka sonucu ise marka değerinin
satın alma niyeti üzerinde olumlu etkisi bulunmasıdır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.29023/alanyaakademik.1010774 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Medya Pazarlaması | en_US |
dc.subject | Fenomen | en_US |
dc.subject | Online Kaynak Güvenilirliği | en_US |
dc.subject | Tüketici Temelli Marka Değeri | en_US |
dc.subject | Tüketici Satın Alma Niyeti | en_US |
dc.subject | Marka Değeri | en_US |
dc.title | Sosyal Medya Pazarlamasında Fenomenlerin Online Kaynak Güvenilirliğinin Marka Değeri ve Satın Alma Niyetine Etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2853 | en_US |
dc.identifier.endpage | 2868 | en_US |
dc.relation.journal | Alanya Akademik Bakış | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |