Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaman Yılmaz, Ceren
dc.date.accessioned2022-10-18T06:27:17Z
dc.date.available2022-10-18T06:27:17Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2217415
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1889
dc.description.abstractBu çalışma, İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı’na (Organisation for Economic Co-operationand Development -OECD) mensup 38 ülkenin temel eğitim göstergeleri bakımından çok değişkenli istatistiksel analiz yöntemleri ile incelenmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda, küme içi yüksek homojenlik, kümeler arası yüksek heterojenlik sağlayan kümeleme analizi ve haritalandırma imkânı sunan çok boyutlu ölçekleme analizi tercih edilmiştir. Analizler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) v.25 ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonucunda temel eğitim göstergeleri bakımından birbirine benzeyen ve farklılık gösteren ülkeler tespit edilmiş ve sonuçlar karşılaştırmalı biçimde incelenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.29023/alanyaakademik.1064172en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇok Değişkenli İstatistiksel Analizen_US
dc.subjectEğitim Göstergelerien_US
dc.subjectOECDen_US
dc.subjectÇok Boyutlu Ölçeklemeen_US
dc.titleOECD Ülkelerinin Eğitim Göstergeleri Bakımından Çok Değişkenli İstatistiksel Analizler ile İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2583en_US
dc.identifier.endpage2597en_US
dc.relation.journalAlanya Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster