Başlık için 2022 - Cilt 6 - Sayı 3 listeleme
Toplam kayıt 43, listelenen: 5-24
-
A Comparative Study on Performance of Insurance Companies with Grey Relational Analysis and Analytic Hierarchy Process
(2022)In this study, financial performances of certain selected non-life insurance companies operating in Turkey between 2014-2018 are compared with two multi-criteria decision-making methods. The analytical hierarchy process ... -
COVID-19 Sürecinin İş Yaşamına Etkisi: Örgüte Duyulan Güven Algısının Esnek Çalışmaya Etkisinde Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici (Moderatör) Rolü
(2022)Bu çalışmada, çalışanların örgütlerine duydukları güvenin esnek çalışma üzerindeki etkisi ve beş faktör kişilik değişkeninin bu ilişkideki düzenleyici rolü incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Erzurum ilindeki bir ... -
Çalışanların Algıladığı İş Güvencesizliğinin Saldırgan Davranışlara Etkisi: Amprik Bir Çalışma
(2022)Bu araştırmanın amacı, çalışanlar hissettiği iş güvensizliğinin örgüt içi saldırgan davranışlar üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma kapsamında Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi’ndeki küçük ve orta ölçekli ... -
Dijital Dönüşüm Araçlarından Web Tabanlı Yazılımların Tesis Çalışanlarının Performanslarına Etkisi: Apsiyon Yazılımı Örneği
(2022)Bu çalışmanın hedefi dijital dönüşüm sürecinde işletmelerin sıklıkla her alanda kullanma olanağı bulduğu web tabanlı yazılımların tesis çalışanlarının örneği üzerinden kullanıma karşı tutumları ve performanslarına ... -
Effects of Covid-19 Induced Spike in Food Prices on Urban Households’ Food Security in Northwest, Nigeria
(2022)The purpose of the study is to assess the effects of COVID-19 induced spike in food prices on urban households’ food security status in Northwest, Nigeria. Primary data through structured questionnaires were collected ... -
Ekonomik Özgürlük ve Borçlanma Faiz Oranları Arasındaki İlişkinin Analizi
(2022)Ekonomik özgürlük kavramı ülkelerin toplumsal refahını gösteren, kurumsallaşma yapısını ortaya koyan ve gerek tüzel kişilerin gerekse bireylerin kendi emek ve mülkiyetini kontrol edebilme, üretim, tüketim ve yatırım ... -
Ekoturistlerin Beklenti ve Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Turistik Ürün Pazarlaması Bağlamında Bir Çalışma
(2022)Bu çalışmada, turistik ürün pazarlaması bağlamında Çanakkale destinasyonunu ziyaret eden ekoturistlerin, destinasyonu ziyaret etmeden önceki beklenti ve ziyaretlerinden sonraki memnuniyet düzeylerinin tespit edilmesi ... -
Enerji Muhasebesinde GRI 302 Enerji Raporlama Standardının Rolü: BIST Sürdürülebilirlik Endeksindeki Şirketlerin Raporları Üzerinde Bir Araştırma
(2022)Bu çalışmada, enerjinin sürdürülebilirliği bağlamında “Enerji Muhasebesi”, “GRI 302: Enerji” sürdürülebilirlik raporlama standardı ile sürdürülebilirlik raporları arasındaki ilişki irdelenmekte ve Enerji Muhasebesi üzerinde, ... -
Hangisine Güvenirim? Sosyal Medya Influencer’ları mı Seyahat Acentaları mı? Uyaran-Süreç-Tepki (Stimulus-Organism-Response) Teorisi
(2022)Son yıllarda sosyal medya temel pazarlama araçlarından biri haline gelmiştir. Özellikle turistik ürünlerin pazarlanmasında seyahat acentaları sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanmakta ayrıca turizm işletmeleri de sosyal ... -
Havayolu Taşımacılığında Müşteri Memnuniyetinin Topluluk Öğrenmesi Yöntemleri ile Belirlenmesi
(2022)Havayolu taşımacılığında seyahatinden memnun olmayan müşterilerin tahmin edilmesi firmaların kendilerini yapılandırması ve gelirlerinin yönetilmesi açısından son derece önemlidir. Gerçekleştirilen çalışmada Amerika ... -
“İlkeli Müzakere” Yaklaşımının Kurumsal İletişime Katkısı Ölçülebilir mi? Müzakere Endeksi Modeli
(2022)Müzakere alanında en önemli kavramsal modellerden olan Harvard Müzakere Modeli Fisher ve Ury (1981) tarafından geliştirilen “İlkeli Müzakere” yaklaşımını ortaya koymuştur. Ancak İlkeli Müzakerenin müzakerelerde ne ölçüde ... -
“İlkeli Müzakere” Yaklaşımının Kurumsal İletişime Katkısı Ölçülebilir mi? Müzakere Endeksi Modeli
(2022)Müzakere alanında en önemli kavramsal modellerden olan Harvard Müzakere Modeli Fisher ve Ury (1981) tarafından geliştirilen “İlkeli Müzakere” yaklaşımını ortaya koymuştur. Ancak İlkeli Müzakerenin müzakerelerde ne ölçüde ... -
İş Hayatında Kadınların Güçlendirilmesi ve Aile İlişkisine Etkisi
(2022)Bu çalışmada, kadınların güçlendirilmesinin onların ekonomik, sosyal, politik ve dışsal iletişim-sosyal ağı üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu incelemenin yanı sıra evli kadın girişimcilerin aile yaşamları üzerinde ... -
Karayolu Taşımacılığı Yapan Bir Lojistik Firmasının Araç Seçimi Probleminin Entropi Tabanlı Topsis ve Aras Yöntemleri ile Çözümlenmesi
(2022)Karayolu taşımacılığında sorunsuz bir taşıma işlemi gerçekleştirebilmek için kullanılacak araçların fonksiyonel yapısına dikkat edilmesi oldukça büyük önem taşımaktadır. Bu doğrultuda lojistik firmalarının, taşıma aracı ... -
Konaklama İşletmelerinde Çalışanların Çevik Liderlik Algılarının Örgütsel Özdeşleşme Üzerindeki Etkisinde İşe Adanmışlığın Aracılık Rolü: Antalya Örneği
(2022)Bu araştırmanın amacı çalışanların çevik liderlik algılarının örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisinde işe adanmışlığın aracı rolünün varlığını sınamaktır. Bu bağlamda, Aralık 2021- Ocak 2022 tarihleri arasında, beş yıldızlı ... -
Kırsal Bölgelerde Yaşayan Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Tüketici Hakları Bilinç Düzeyi ile Tasarruf Davranışına Etkisi
(2022)Ülkemizde tüketici haklarının belirlenmesi amacıyla yapılan çalışmalar çoğunlukla şehir merkezlerinde yapılmaktadır. Kırsal bölgelerde yaşayan tüketicilerin, tüketici haklarının bilgi düzeyleri ile tasarruf davranışlar ... -
Kıymetli Madenlerin Range-Based Realized Volatilite Serileri Arasındaki Asimetrik İlişkiler
(2022)Finansal piyasalarda oluşan yüksek oynaklık ve bulaşma etkisi paniği yatırımcıların risklerini artırmaktadır. Böylece yatırımcılar artan riskten korunmak için portföylerinde yer alabilecek alternatif enstrümanları düşünmeye ... -
MINT Ülkelerinde CO₂ Emisyonu Üzerine Bir İnceleme: Panel Eşbütünleşme ve DOLSMG Analizi
(2022)Bu çalışmada, MINT ülkelerinin 1980-2020 sürecindeki kişi başına GSYİH, ticari dışa açıklık oranı ve kişi başına enerji tüketimi ile CO₂ emisyon düzeyi arasındaki eşbütünleşme ilişkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. ... -
Mobil Oyun Pazarında Marka Kimliği İncelemesi: Tencent Games Örneği
(2022)Akıllı telefonların yükselişiyle birlikte konsollar ve PC’lerde oynanan video oyunları mobil oyun sektörüne kaymaya başlamıştır. Günümüzde mobil oyunlar, toplam oyun sektörü içerisinde konsollar ve PC oyunlarından ... -
The Myth of the Environmental Kuznets Curve: Second Generation Panel Approach for MIST Countries
(2022)The focus of the empirical analysis in this paper is to investigate the orthodox idea of “grow first, clean next” promoted by the Environmental Kuznets Curve hypothesis. In this respect, we examined the relation between CO2 ...