Sürdürülebilir Tüketimde Yeniden Amaçlandırmanın Görsellerle Anlamlandırılması
Abstract
Bu araştırmanın amacı sürdürülebilir tüketim yollarından biri olan yeniden amaçlandırmanın tüketiciler tarafından pazarlama kapsamında nasıl anlamlandırıldığını keşfetmektir. Araştırmada Zaltman Metafor Çıkarım Tekniğini (ZMET) kullanarak niteliksel bir yaklaşım izlenmiştir. Katılımcılarla görseller üzerinden ZMET aşamaları izlenerek derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler sonucunda analiz edilen veriler ve görseller aracılığıyla kavrama yönelik bir zihin haritası ve bir görsel kolaj elde edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre katılımcılar kavramın sürdürülebilirlik özelinde işlevsel yönünün farkındadır. Yaratıcı buldukları bu tüketim şekli hem ikinci bir hayat kazandırarak ürünlerin ömrünü uzatmakta hem de tekrar pazarlanabilir olma potansiyeli taşımaktadır. Yeniden amaçlandırma gücünü nostalji etkisinden ve umuttan almakta gelecek ve geçmişi bir araya getirerek yeni sürdürülebilir bir değer yaratmaktadır. Tüketicilere huzur ve güven, mutluluk ve güzellik getirmekte, tüketiciler özdeşim kurdukları bu kavramda sürdürülebilir dünya olasılığı bulmaktadır.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
6Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/alanyaakademik/issue/70088/1082081https://hdl.handle.net/20.500.12868/1881