Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBolatan, Gülin İdil Sönmeztürk
dc.contributor.authorAlparslan, Sakine Ayça
dc.date.accessioned2021-02-19T20:59:09Z
dc.date.available2021-02-19T20:59:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=q3-d9QtLoVA2OMExHSkJpRiTWUYtl4iGY7EVb1QjbYKeGqAJOckXlm3WFcvSmMYC
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/178
dc.descriptionYÖK Tez No: 465925en_US
dc.description.abstractGloballeşen dünya ve gelişen teknoloji ile beraber insanların her şeyden olduğu gibi tükettikleri ürünlerden de beklentileri maksimum düzeye ulaşmıştır. Birçok sektörde olduğu gibi yazılım sektöründe de artan müşteri beklentileri daha kapsamlı ve hacimsel olarak da büyük yazılımların geliştirilmesine sebep olmuştur. Yazılım projelerindeki bu büyüme 20. yüzyılın son çeyreğinde yazılım krizi boyutuna varacak biçimde kalite sorununu doğurmuştur. Artan ivmeyle değişen teknoloji, kıtalar arası ticaret sınırlamaları, ürün güvenilirliğindeki artan riskler, yasal yükümlülükler, artan maliyetler, artan müşteri istekleri gibi birçok faktör yazılım sektöründe de çeşitli önlemlerin alınmasını gerekli kılmıştır. Olumsuz koşullar karşısında direnç kazanmak ve avantaj elde etmek adına kalite kavramı yazılım sektöründe de önem kazanmaya başlamıştır. 1980'li yılların ortalarına doğru başlayıp günümüze kadar gelen yazılımda kalite sertifikasyon süreci çalışmaları ile yüksek verimde ve beklenen kalitede yazılım geliştirilerek değeri yüksek ürün ortaya çıkarımı sağlanmaya çalışılmaktadır. Bu tez çalışmasında yazılım geliştirmede etkili olan faktörler incelenerek kalite ve süreç konuları detaylandırılmıştır. Bu sayede yazılım sektöründe faaliyet gösteren firmalara kalite odaklı ürün geliştirmede süreç yönetiminin önemi ve kalitenin sağlanabilmesi için uygulanmış ve uygulanmaya devam eden önemli yöntemler, modeller gösterilerek CMMI yetenek olgunluk modeli detaylı olarak ele alınmıştır. Bu bağlamda CMMI 3. olgunluk seviyesinde yetkinliği ölçecek bir envanter sunulmuş ve sektörde faaliyet gösteren firmalara uygulanarak geçerliliği sınanmıştır. Ayrıca envanterin uygulandığı firmalardan biri ile derinlemesine mülakat tekniği ile yüz yüze görüşme yapılarak sertifikasyon edinim sürecinde yaşadıkları deneyimler ve sonrasında sağladıkları faydalar benzer hazırlıklarda bulunan firmalara örnek olması adına incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractWith globalizing world and developing technology the level of expectation from the products that consumed by people like everything else has reached to maximum. As in many other sectors increasing customer expectations in software industry has led to development of larger and voluminous software. This growth in software projects has created a quality problem, as it reached the software crisis, in the last quarter of the 20th century. Many factors such as increased technology, changing trade restriction; rising costs, increased customer demand etc. have necessitated various measures in the software sector. To gain resistance and acquire advantage in adverse conditions, the concept of quality has begun to get importance all of sectors also in the software sector. Starting from the middle of 1980s to the end of the nowadays, high quality software products was produced via proses of quality maturity certification and quality management. In this thesis the factors that affect the software development are examined and the quality and process issues are detailed. In this thesis regard, CMMI capability model has been dealt with in detail by demonstrating the important methods and models that have been implemented in order to ensure the quality and quality of process management without developing quality oriented products. In this context an inventory that will measure competence at the level of CMMI 3 maturity was presented and then its validity was tested by applying to companies operating in the sector. In addition we interviewed one of the firms where the inventory was applied by way of face to face interviews with the in depth interview technique. The experience they had during the certifications acquisition process and the benefits they provided afterwards were examined in order to be an example of the firms that wanted to prepare similar quality management process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrolen_US
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectMühendislik Bilimlerien_US
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCMMI ile yazılım süreçlerinin iyileştirilmesi ve yazılım şirketlerinin CMMI 3 seviyesine göre değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe improvement of software prosess with CMMI and evaluation of software companies according to CMMI 3en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorAlparslan, Sakine Ayça
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster