Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi

DSpace@ALKÜ, Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor, araştırma verisi gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.




 

Güncel Gönderiler

Öğe
Atomun yapısı ve atom modelleri konusunun öğretiminde kullanılan bilgisayar destekli kavram haritalarının kavramsal başarıya, kavram yanılgılarının giderilmesine ve fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşlerine etkisi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Okay, Bilge Nur; Demirci, Tuba
Bu çalışmada, bilgisayar destekli kavram haritaları ile öğretimin kavramsal başarıya, kavram yanılgılarının giderilmesine ve fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşlerine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada zayıf deneysel desenlerden tek gruplu ön test- son test modeli kullanılmıştır. Çalışma, 2023-2024 öğretim yılı güz döneminde Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programına kayıtlı 2. sınıfta öğrenim gören 34 kız ve 13 erkek olmak üzere toplam 47 fen bilgisi öğretmen adayı ile yapılmıştır. Çalışmada nicel veriler “Kavramsal Başarı Testi” ve “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Kavram Haritasına Yönelik Görüşleri” isimli veri toplama araçları ile uygulamaya yönelik fen bilgisi öğretmen adaylarının düşünceleri “Bilgisayar Destekli Kavram Haritalarına İlişkin Öğrenci Görüş Formu” ile toplanmıştır. Çalışmada kullanılan nicel verilerin analizi, bağımlı ve bağımsız örneklemler için t testi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının uygulamaya yönelik görüşlerinden elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmanın nicel bulgularında, kavramsal başarı ön test ve son test puanlarında anlamlı farklılaşma görülmüştür. Ayrıca iki aşamalı kavramsal başarı testinin ön test ve son test puanlarında soru bazında ve ölçek toplamında anlamlı farklılaşma görülmüştür. Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli kavram haritalarına yönelik görüş anketinin ön test ve son test puanlarında son test lehine anlamlı farklılaşma görülmüştür. Her iki nicel ölçme aracından elde edilen sonuçlara göre uygulamaların cinsiyet üzerine etkisinin olmadığı belirlenmiştir.
Öğe
Görsel sanatlar dersinde ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Feldman'ın eleştiri sınıflaması ve çocuklar için felsefe eğitimi (P4C) yoluyla sanat eleştirisi becerilerinin geliştirilmesi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Aslan Tuna, Rabia; Dal, Sibel
Bu araştırma Feldman’ın eleştiri sınıflamasını, çocuklar için felsefe (P4C) eğitimi yoluyla öğretilmesinin ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin sanat eleştiri becerilerine, derse karşı tutumlarına etkisini incelemek ve öğrencilerin Feldman’ın eleştiri sınıflaması ile öğretim uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından yakınsayan paralel desen tercih edilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda ön-son test tek gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise durum çalışması deseni kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma 2023-2024 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Elikesik Şehit İlyas Güzel İlkokulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 25 öğrenci katılmıştır. Çalışmada öğrencilerin sanat eleştirisi becerilerini geliştirmek için Feldman’ın eleştiri sınıflamasının öğretimine yönelik10 hafta boyunca çocuklar için felsefe (P4C) eğitimi ile planlanan ve yürütülen etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel veri toplama araçları olarak pedagojik sanat eleştirisi yeterlilik algısı ölçeği ve görsel sanatlar tutum ölçeği kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde örneklem sayısının düşük olması nedeniyle parametrik olmayan testlerden Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır.Araştırmanın nitel kısmında ise Feldman’ın eleştiri sınıflaması ve çocuklar için felsefe(P4C)eğitimi temelli öğretim uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri,öğrenci ve araştırmacı günlükleri, oturum v videoları vesüreç değerlendirme formlarındaki veriler kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi ise içerik analiziyle yapılmıştır. Araştırmada her iki ölçek verilerinden elde edilen nicel bulgular ile görsel sanatlar dersinde Feldman’ın eleştiri sınıflaması ve çocuklar için felsefe (P4C) eğitimi yoluyla öğrencilerde sanat eleştirisi becerilerinin geliştiği ve etkinliklerin öğrencilerin görsel sanatlar dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde geliştirdiği sonuçlarına ulaşılmıştır.Nitel bulgular sonucunda öğrenciler görsel sanatlar dersinde Feldman’ın eleştiri sınıflamasına göre; eserdeki insanlar, hayvanlar, cansızlar, şekiller ile eser ve sanatçının adının eserde ilk dikkat ettikleri özellikler olduğu; kullanılan renkler ve malzemeler, perspektif ve canlı ya da cansız varlıklar arasındaki ilişkiye göre eseri inceledikleri; korku, mutluluk, sevinç gibi eserin kendilerinde oluşturdukları duyguları, sanatçının eseri yapma nedenini yorumladıkları; eserin değerli, özel ve eşsiz olup olmadığına ilişkin yargılarda bulundukları; Feldman’ın eleştiri sınıflamasında en çok yorumlama aşamasında zorlandıkları; çocuklar için felsefe eğitimi (P4C) ile yürütülen10 haftalık ders sürecinde Feldman’ın eleştiri sınıflamasına göre soru oluşturmayı, gerekçeli düşünmeyi ve farklı düşüncelere saygı duymayı öğrendikleri yönünde görüş belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda görsel sanatlar dersinde çocuklar için felsefe (P4C) eğitimi temelli etkinliklerle Feldman’ın eleştiri sınıflaması öğretiminin öğrencilerin sanat eleştirisi becerilerindeki etkisi göz önüne alındığında; görsel sanatlar dersinde P4C eğitimi ile farklı beceriler üzerinde, yine P4C eğitimi ile Feldman’ın eleştiri sınıflaması bütünleştirilerek farklı gruplar üzerinde de çalışılması önerilmektedir.
Öğe
Antalya'da fizik tedavi ve rehabilitasyon hizmeti veren sağlık turizmi yetki belgesine sahip kurumlarda dijital pazarlamanın etkinliği
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2025) Karataş, Şeyma; Selli, Jale
Günümüzde sağlık turizmi, küresel sağlık hizmetleri sektöründe hızla büyüyen ve önem kazanan bir alan haline gelmiştir. Sadece tıbbi tedavilerle sınırlı kalmayan sağlık turizmi, aynı zamanda fizik tedavi, rehabilitasyon, wellness ve alternatif tedavi hizmetleri almak amacıyla farklı ülkelere seyahat etmelerini ifade etmektedir. Sağlık turizmi, hastalar için yüksek kaliteli sağlık hizmetlerine erişim olanağı sunarken, gelişmiş veya gelişmekte olan ülkeler için önemli bir ekonomik fırsat sunmaktadır. Dijital pazarlama stratejileri bu alandaki rekabetin artmasıyla birlikte önemli bir rol oynamaya başlamıştır. Sağlık turizmi hizmetlerini geniş kitlelere ulaştırmak ve tanıtmak için dijital pazarlama etkili bir araçtır. İnternetin ve dijital platformların yaygınlaşmasıyla birlikte sağlık kuruluşları potansiyel hastalara hızlı bir şekilde ulaşabilmektedir. Yaptığımız çalışmada, Antalya'daki sağlık turizmi yetki belgesine sahip olan sağlık kuruluşlarında dijital pazarlamanın etkisi araştırılmıştır. Bu çalışma, Antalya ilinde bulunan ve fizik tedavi hizmeti sunan 21 sağlık kuruluşunu kapsamaktadır. Araştırma yapılırken Antalya'da bulunan ve sağlık turizmi yetki belgesine sahip kuruluşların sosyal medya (Facebook, Instagram, Youtube, Twitter/X) hesapları ve web siteleri incelenmiştir. Dijital pazarlamanın sağlık kuruluşları üzerinde etkisi olup olmadığını belirlemek çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu bağlamda gerçekleştirilen literatür taraması ve içerik analizi, sağlık kuruluşları üzerinde dijital pazarlamanın etkili olduğunu ortaya koymuştur.
Öğe
Sağlık eğitimi üniversite gören öğrencilerinin gelecek kariyer planlamasında sağlık turizmine yönelme tutumlarının incelenmesi: Antalya ili örneği
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Eren, Ali; Yetkin, Murat
Bu araştırmada, sağlık eğitimi alan üniversite öğrencilerinin gelecekteki kariyer planlamaları doğrultusunda sağlık turizmine yönelme eğilimleri ve bu eğilime hangi faktörlerin etki ettiğini belirlemektir. Araştırma, 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı içerisinde Antalya Akdeniz Üniversitesi ve Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi'nde sağlık eğitimi veren çeşitli fakülteler ve meslek yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ilk aşamasında, konuyla ilgili alan yazın kapsamlı bir şekilde taranmıştır. Ayrıca sektör uzmanlarıyla yapılan görüşmelerde sektörle ilgili derinlemesine bilgi alınmıştır. Bu bilgiler ışığında hazırlanan 45 soruluk bir anket hazırlanmıştır. Anket formunun ilk bölümü; 13 soruluk sosyo-demografik değişkenlerden oluşmaktadır. Anket formunun ikinci kısmı, 32 sorudan oluşmakta ve bu sorular, 5'li Likert ölçeği yöntemiyle oluşmaktadır. Anket, öğrencilere araştırma evrenin tamamı olan 6601 öğrenciye çevrim içi olarak ulaştırılmıştır. Elde edilen veriler, istatistiksel analiz için SPSS 24 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada 831 anket analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların sağlık turizmi algılarının bu sektörde kariyer yapma eğilimleri üstünde %74 etki yaptığı saptanmıştır. Katılımcıların kariyerlerini sağlık turizminde yapma ortalaması katılıyorum seçeneğine denk gelen 4.05 çıkmıştır.
Öğe
Açılar Konusu Öğretiminde Geogebra Kullanımının 6. Sınıf Öğrencilerinin Geometriye Yönelik Kaygı, İnanç ve Başarısına Etkisi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Arıtürk, Sümeyye; Özçakır, Bilal
Bu araştırmada, GeoGebra dinamik geometri yazılımının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki akademik başarılarına, geometriye yönelik kaygılarına ve inançlarına etkisini incelemektir. Çalışma, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Antalya ilinin Alanya ilçesinde bulunan bir devlet okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney ve kontrol grupları oluşturulmuş, deney grubuna GeoGebra yazılımı ile desteklenen geometri etkinlikleri uygulanmıştır. Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak yapılan bu çalışmada, veri toplama araçları olarak başarı testi, geometriye yönelik kaygı ölçeği ve geometriye yönelik inanç ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri, başarı testi sonuçları, kaygı ve inanç düzeyleri incelenmiştir. Hazır bulunuşluk testi sonuçlarına göre, kontrol grubundaki öğrenciler deney grubuna göre daha yüksek başarı düzeyine sahipti. Çalışma sonrası yapılan başarı testi sonuçlarına göre, deney grubundaki öğrencilerin başarılarında anlamlı bir artış gözlemlendi, ancak bu artış kontrol grubunun başlangıçtaki yüksek başarı düzeyini kapatmaya yetmedi. Kovaryans analizi, deney grubundaki öğrencilerin başarı testi puanlarının, kontrol grubundaki öğrencilerden anlamlı derecede farklı olduğunu, ancak bu farkın etki büyüklüğünün küçük olduğunu göstermiştir. Deney grubundaki öğrencilerin geometriye yönelik kaygı düzeylerinde anlamlı bir düşüş gözlemlenirken, kontrol grubunda anlamlı bir değişiklik tespit edilmemiştir. Bu durum, GeoGebra yazılımının kaygıyı azaltmada etkili olduğunu göstermektedir. Hem deney hem de kontrol gruplarında, geometriye yönelik inanç düzeylerinde anlamlı bir değişiklik gözlemlenmemiştir. Bu bulgu, dinamik geometri yazılımlarının kısa vadede öğrencilerin inançlarını dönüştürmede yetersiz kalabileceğini göstermektedir.