Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇobanoğlu, Halil Orbay
dc.contributor.authorTürktemiz, Halil
dc.date.accessioned2022-06-17T13:29:25Z
dc.date.available2022-06-17T13:29:25Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-04-18
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1511
dc.description.abstractAraştırmanın amacı: Bu çalışmada, dijital çağın yeni futbol trendi olan Türkiye E Spor Futbol Ligi’nde üç sezonda oynanan müsabakaların gollerinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Materyal ve Metot: Türkiye E-Spor Futbol Ligi’nde üç sezonda oynanan 348 müsabakada atılan toplam 1016 gol değerlendirmeye alındı. Değerlendirme kriterleri; gol atılan bölge, golün atıldığı dakika, gol öncesi asist bölgesi, ilk golün sonuca etkisi, golün oluş biçimi, duran top gol oluş biçimi, gol öncesi topa temas, gol oluş şekli (ayak vuruşu kafa vuruşu) ve gol bölgesi (ceza sahası içi – ceza sahası dışı) olarak belirlendi. Değerlendirmeler için Türkiye E-Spor Futbol Ligi’nin resmi Youtube kanalında yer alan müsabaka görüntüleri kullanıldı. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi için SPSS 25 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden olan frekans ve yüzde kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma sonucunda, Türkiye E-Spor Futbol Ligi’nde atılan 1016 golün 219 (%21,5)’unun 76-90 dakikalar arasında atıldığını ve 348 müsabakada ilk golü atan 255 (%73,2) takımın müsabakayı kazandığı belirlenmiştir. Türkiye E-Spor Futbol Ligi’nde organize atak sonucu 925 (%91) golün atıldığı ve duran top gollerinden 67 (%73,6) golün penaltıdan atıldığı belirlenmiştir. Türkiye E-Spor Futbol Ligi’nde atılan gollerin 615 (%60,5)’i tek vuruş ile gerçekleşmiştir. Türkiye E-Spor Futbol Ligi’nde atılan 984 (%96,8) golün ceza sahası içinden ve 938 (%92,3) golün ayak vuruşu ile gerçekleştiği belirlenmiştir. Türkiye E-Spor Futbol Ligi’nde atılan 693 (%68,2) golün ceza sahası içinde tanımlanan 3. bölgeden atıldığı ve 201 (%24,3) asistin ceza sahası dışında tanımlanan 9. bölgeden gerçekleştiği belirlenmiştir. Sonuç: Gerçek futbol müsabakaları ile e-spor futbol müsabakalarının analiz sonuçlarına göre benzerlik gösterdiği görülmektedir. Bu benzerliğin sebebinin FIFA oyunundaki her futbolcuyu birer oyuncunun kontrol etmesinden kaynaklı olduğu düşünülmektedir. Bu sonuçlara dayanarak e-spor antrenörlerine; gol atmak ve golü önlemek için ceza sahası içinde tanımlanan 3. bölgeyi etkin kullanmaları önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractAim: In this study, it is aimed to analyze the goals of the matches played in three seasons in the Turkish E-sports Football League, which is the new football trend of the digital age. Material and method: A total of 1016 goals scored in 348 matches played in three seasons in the Turkish E-sports Football League were evaluated. Evaluation criteria; goal area, the minute the goal is scored, the assist area before the goal, the effect of the first goal on the result, the way the goal is formed, the set ball goal, the ball contact before the goal, the way the goal is scored (foot kick-head kick) and the goal zone (inside the penalty area – outside the penalty area). For the evaluations, the match videos on the official Youtube channel of the Turkish E-Sports Football League were used. SPSS 25 package program was used for statistical analysis of the obtained data. Frequency and percentage, which are descriptive statistics, were used in the analysis of the data. Findings: As a result of the research, it was determined that 219 (21,5%) of 1016 goals scored in the Turkish E-sports Football League were scored between 76-90 minutes and 255 (73,2%) teams that scored the first goal in 348 matches won the match. It has been determined that 925 (91%) goals were scored as a result of organized attacks in the Turkish E-sports Football League, and 67 (73,6%) goals from set ball goals were scored from penalty kicks. 615 (60,5%) of the goals scored in the Turkish E-sports Football League were achieved with a single hit. It has been determined that 984 (96,8%) goals scored in the Turkish E-sports Football League were made from within the penalty area and 938 (92,3%) goals were scored with a foot kick. It was determined that 693 (68,2%) goals in the Turkish E-sports Football League were scored from the 3rd zone defined within the penalty area, and 201 (24.3%) assists were made from the 9th zone defined outside the penalty area. Result: It is seen that real football competitions and e-sports football competitions show similarities according to the analysis results. The reason for this similarity is thought to be due to the fact that 1 player controls each football player in the vi FIFA game. Based on these results, E-sports trainers; It is recommended that they use the 3rd zone defined in the penalty area effectively in order to score and prevent a goal.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi,Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjecte-sporen_US
dc.subjectDijital oyunen_US
dc.subjectGolen_US
dc.subjectFIFAen_US
dc.subjectE-sportsen_US
dc.subjectDigital gamingen_US
dc.subjectGoalen_US
dc.subjectMatch analysisen_US
dc.titleTürkiye e-spor futbol liginde atılan gollerin analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of goals scored in Turkish e-sports football leagueen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, Spor Bilimleri Fakültesi, Antrenörlük Eğitimi Bölümüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster