Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım, Mustafa
dc.contributor.authorBural, Fidan
dc.date.accessioned2022-03-08T11:37:07Z
dc.date.available2022-03-08T11:37:07Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-07-31
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1483
dc.description.abstractİş yaşamında kadınlar, toplumsal cinsiyet rolleri temelli ayrımcılığa ve buna bağlı olarak çeşitli engellere maruz kalabilmektedir. Bu çalışma, kadın akademisyenlerin kariyer engellerini saptamak ve bu engellerin nedenlerini anlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, çeşitli şehirlerde görev yapmakta olan üç Araştırma Görevlisi, altı Öğretim Görevlisi, altı Doktor Öğretim Üyesi, iki Doçent ve üç Profesör olmak üzere toplamda 20 kadın Öğretim Üyesi oluşturmaktadır. Katılımcıların branşları ve görev yapmakta olduğu kurumlar çeşitlilik göstermektedir. Çalışma grubu kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Bu araştırmada görüşme türlerinden yarı yapılandırmış görüşme türü kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış, uzman görüşü alındıktan sonra son düzeltmeler yapılarak veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Araştırma kapsamında toplanan veriler içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda kadın akademisyenlerin ev ve iş yaşamlarında karşılaştıkları engeller, bu engellerin nedenleri ve kadın akademisyenlerin bu engellerle baş etmek üzere geliştirdikleri başa çıkma stratejileri ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractIn business life, women may be exposed to discrimination based on gender roles and various obstacles as a result. This study was carried out in order to determine the career barriers of female academicians and to understand the reasons of these barriers. In the research, phenomenological research design, one of the qualitative research methods, was used. The study group of the research consists of 20 female Faculty Members, including three Research Assistants, six Teaching Assistants, six Assistant Professors, two Associate Professors and three Professors working in various cities. The branches of the participants and the institutions they work vary. The study group was determined by using the snowball sampling method. In this study, semi-structured interview type, one of the interview types, was used. As a data collection tool, a semi-structured interview form was prepared by the researcher, and after the expert opinion was taken, final corrections were made and used as a data collection tool.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Yönetim ve Organizasyon Programıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecttoplumsal cinsiyeten_US
dc.subjectkadın akademisyenen_US
dc.subjectkariyer engelien_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectfemale academicianen_US
dc.subjectcareer barrieren_US
dc.titleAkademide kadın olmak: Kariyer deneyimleri bağlamında bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeBeing a woman in academy: a research in the context of a career experiencesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster