Özel yeteneklilerde teknoloji destekli etkinliklerle zenginleştirilmiş matematik öğretimi
Abstract
Çalışmanın temel amacı, özel yetenekli öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarına yönelik hazırlanmış olan teknoloji destekli etkinliklerle zenginleştirilmiş matematik öğretim programının özel yetenekli öğrencilerin matematik başarılarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır. Bu amaçla nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. 2020-2021 eğitim öğretim yılının ikinci yarısında Antalya'da bulunan bir Bilim ve Sanat Merkezinde özel yetenekli olarak tanılanmış olan 5. Sınıf bireysel yetenekleri fark ettirme programında (BYFP) öğrenim gören 36 öğrenci çalışma grubunu oluşturmaktadır. Çalışma grubunda bulunan öğrenciler 8 hafta boyunca teknoloji destekli etkinliklerle zenginleştirilmiş matematik öğretimi programına katılmışlardır. Araştırma verileri matematik başarı testi ve Önal (2013) tarafından geliştirilen matematiğe yönelik tutum ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 istatistik programı kullanılmış, Kolmogorov- Smirnov testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve ilişkili örneklem t testten yararlanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, teknoloji destekli etkinliklerle zenginleştirilmiş matematik programının özel yetenekli öğrencilerin matematik öğretiminde kullanılmasının, öğrencilerin matematik başarısını anlamlı düzeyde artırdığı ancak matematiğe yönelik tutumlarında anlamlı düzeyde etkisinin bulunmadığı tespit edilmiştir. The main purpose of the study is to examine the effects of mathematics teaching programme enriched with technology-assisted activities prepared based on the educational needs of the gifted students on their mathematics achievement and their attitudes towards mathematics. For that purpose quantitive research method was used. 36 fifth grade students of a sciences and art center situated in Antalya in the second term of 2020-2021 academic year, defined as gifted and studying in the programme of realizing of individual abilities, constituted the study group. The students in the study group have attended the programme of enriched mathematics teaching with technology assisted activities for 8 weeks. Survey data was collected with the mathematics achievement test and scales of attitudes towards mathematics developed by Önal (2013). SPSS 22.0 Statistic Programme was used in the data analysis and imposed on related samples tests and Kolmogorov-Smirnov Test, Wilcoxon signed rank test. Following the study, it has been established that using enriched mathematics programme with technology-assisted activities increased the gifted students' mathematics achievement remarkably, on the other hand a remarkable impact was not observed on the gifted students' attitudes towards mathematics.
Collections
- Tez Koleksiyonu [242]