Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakmanus, Salih Burak
dc.date.accessioned2022-03-04T11:57:24Z
dc.date.available2022-03-04T11:57:24Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-08-17
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1462
dc.description.abstractBu araştırma; üniversite öğrencilerinin kariyer yapılandırma süreçlerinde sahip oldukları kaygı durumları ile kariyer kararları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında üniversite öğrencilerinin sürekli kaygı durumunun kariyer yapılandırma dönemlerinde verecekleri kariyer kararlarına olası etkileri bilinçli kariyer, bilinçsiz kariyer ve çevresel etkenler faktörleri üzerinden incelenmiştir. Yapılan araştırmaya 2020-2021 yılında öğrenim gören 661 öğrenci katılmıştır. Araştırma kapsamında, Uluslararası Ticaret (UTİ) bölümü öğrencileri araştırmanın merkezine alınarak, UTİ, İİBF ve Litvanya'da Uluslararası bir üniversitede öğrenim gören öğrencilerden veriler toplanmıştır. Araştırmada öğrencilerin kaygı durumlarını belirleyebilmek için Sürekli Kaygı Ölçeği (SKÖ), kariyer kararlılık düzeylerini ölçebilmek için ise Kariyer Kararı Ölçeği (KKÖ) ve öğrencilerin demografik özellikleri hakkında bilgi toplayabilmek için araştırmacı tarafından oluşturulan bir kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucundan elde edilen bulgular literatür ile benzerlik göstermektedir. Öğrencilerin kariyer yapılandırma süreçlerinde verdikleri kariyer kararları ile kaygı düzeyleri cinsiyetleri ve okudukları bölümler gibi demografik özelliklerine göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Öğrencilerin sahip olduğu kaygı düzeyleri ile kariyer kararının alt faktörleri olan bilinçli kariyer, bilinçsiz kariyer ve çevresel etkenler arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. This study was conducted to examine the relationship between the anxiety levels of university students during their career construction processes and their career decisions. Within the scope of the research, possible effects of trait anxiety on career decisions during career construction periods in university students through the factors of conscious career, unconscious career, and environmental factors. 661 students who study in 2020-2021 participated in the research. Within the scope of the study, students of the International Trade (IT) the department was at the centre of the research, and data collected from the students studying at IT, IIBF, and an International University in Lithuania. Trait Anxiety Inventory (TAI) was used to determine anxiety levels of students, the Career Decision Scale (CDS) to measure career stability levels, and a personal information form created by the researcher to collect information about students; demographic characteristics. The findings obtained from the results of the research show similarities with the literature. In career configuration processes, career decisions and anxiety levels showed significant differences according to demographic characteristics such as gender and the departments they have studied. It was determined there is a significant relationship between the anxiety levels of the students and the sub-factors of a career decision, conscious career, unconscious career, and environmental factors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Uluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı / Uluslararası Ticaret Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleUluslararası ticaret bölümü öğrencilerinin sürekli kaygı durumlarının kariyer yapılandırma süreci yönetimi üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of continuous anxiety of international commerce students on career structuring process managementen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster