Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖncel, Mesut
dc.date.accessioned2021-02-21T14:18:27Z
dc.date.available2021-02-21T14:18:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2651-4192
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29023/alanyaakademik.310980
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/349109
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1303
dc.description.abstractIn recent years, the ranking of higher education institutions is currently a hot issue. Increasingly it is observed that the research on the most admired universities or academic success rankings on national or international level  are being carried out by various institutions and organizations. These rankings associated with corporate reputation bring about many  methodological problems and they are criticized severely by the scientists. In this study, different university ranking systems will be examined. The aim of this study is to determine the methodological problems that emerge during the research on the academic success of the global universities through literature review. This study is restricted to the criticisms; THE, ARWU, and Webometrics criteria. The fact that no universally accepted success criteria are available brings about an obligation to carry out research on how to develop methods to find out more objective solutions for success rankings. Determining the methodological problems in success rankings through an extensive literature review,  the quality of the future studies in this field is expected to be raised.   en_US
dc.description.abstractSonyıllarda yükseköğretim kurumlarına yönelik başarı sıralamaları tartışılan birkonudur. Gün geçtikçe artan oranda üniversitelerin başarı sıralamaları şeklindearaştırmalar, küresel ölçekte veya ulusal düzeyde farklı kurum ve kuruluşlartarafından gerçekleştirildiği görülmektedir. Kurumsal itibar ileözdeşleştirilen bu sıralamalar beraberinde birçok metodolojik problemi ortayaçıkartmakta ve bilim insanları tarafından olumsuz yönde eleştirilmesine nedenolmaktadır. Bu çalışma da, farklı üniversitesıralama sistemleri incelenecektir. Çalışmanınamacı, küresel ölçekte üniversitelerin başarı sıralamalarına yönelik yapılanaraştırmalarda ortaya çıkan metodolojik problemleri literatür taraması ilebelirlemeye yönelik hazırlanmıştır. Çalışma, THE, ARWU ve Webometrics sıralamalarında kullanılan kriterlere yönelikyapılan eleştirilerle sınırlı tutulmuştur. Halihazırda, üniversitelere yönelik evrensel ölçekte genel kabul görmüş başarı kriterleribulunmamaktadır. Bu durum, başarı sıralamalarına yönelik daha nesnel çözümlerinnasıl geliştirilebileceğine yönelik araştırmaların yapılmasını zorunlukılmaktadır. Başarı sıralamalarında ortaya çıkan metodolojik sorunlarınkapsamlı bir çalışma ile ortaya konulması, bu alanda ileride yapılacakçalışmaların kalitesini artırma noktasında fayda yaratması beklenmektedir.  en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHigher Educationen_US
dc.subjectCompetitionen_US
dc.subjectCorporate Reputationen_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.subjectKurumsal itibaren_US
dc.subjectRekabeten_US
dc.titleMethodological problems in university success rankings: A literature review regarding methodological criticismsen_US
dc.title.alternativeÜniversitelerin başarı sıralamalarında metodolojik problemler: Metodolojik eleştirilere yönelik bir literatür taramasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage14en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.relation.journalAlanya Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster