Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBoztepe, Mehmet
dc.date.accessioned2021-02-19T21:29:52Z
dc.date.available2021-02-19T21:29:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2547-9733
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29023/alanyaakademik.485906
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVMU9EQTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1191
dc.description.abstractYerel yönetimlerin merkezi yönetim ile olan ilişkilerinde, yerel yönetimlerin faaliyet alanlarının belirlenmesi ve merkezden ayrılması yerel yönetimlerin özerkliğinin en önemli unsurlarından biridir. Yerel Yönetimlerin fonksiyonel özerkliği olarak adlandırılan bu özerklik; merkezi yönetim - yerel yönetim ilişkisinde dengenin iki yönetimden birinin aleyhine bozulmasını önlemeye yönelik getirilmiş bir ilkedir. Fonksiyonel özerklik bir yerel yönetim biriminin o alanda yaşayan yerel topluluğu ilgilendiren tüm kamu hizmetlerinden sorumlu tek yönetsel kuruluşun yerel yönetimler olması fikrinden hareket etmektedir. Türkiye’de ise 1982 Anayasasının 127. Maddesine göre mahalli müşterek ihtiyaçları karşılayan kamusal hizmetlerin yerel yönetimler tarafından yerine getirileceği anayasal bir ilke olarak belirlenmiştir. Böylece merkezi idare ile yerel yönetimler arası görev ve yetki paylaşımının sınırı “mahalli müşterek hizmet” kavramı ile çerçevelenmiştir.en_US
dc.description.abstractDetermination of the fields of activity and decentralization is one of the most significant aspects of the autonomy of local governments in their relations with central administrations. This feature known as functional autonomy of local governments; is the principle established in order to keep the balance in the relationship of local governments and central administrations in terms of not being in favor of one of them. Functional autonomy acts on the idea of a local government being the only executive institution responsible for all of the public services for the local community living in that area. Article 127 of Turkey’s 1982 Constitution sets forth as a constitutional principle that local governments are to meet the local common needs. Thus, the limitation of responsibility and authority sharing between the central authority and local governments is framed with the concept of “local common service”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAnayasa mahkemesi kararları ışığında Türkiye’de yerel yönetimler - Merkezi idare arasında görev ve yetki paylaşımının sınırlarıen_US
dc.title.alternativeThe Limits of Duty and Authority Sharing Between Local Governments– Central Administrations in Turkey within the Light of Constitutional Court Decisionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.endpage71en_US
dc.relation.journalAlanya Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster