Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakmak, Fidel
dc.date.accessioned2021-02-19T21:29:35Z
dc.date.available2021-02-19T21:29:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.issn2651-4974
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.581904
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFM01URTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1116
dc.description.abstractManaging the classroom is one of the necessary skills for effective teaching. Teachers adopt individual classroom management styles while implementing their classroom activities. The current study aims to investigate the attitudes of novice and experienced EFL teachers towards different classroom management styles (interventionist, non-interventionist and interactionist), and how those attitudes evolve in relation to their teaching experiences. The sample consisted of 36 EFL teachers working at state schools in Mersin, Turkey. Data was gathered from the voluntary participants by employing an Attitudes and Belief on Classroom Control (ABCC) Inventory and the responses were analyzed statistically by using Mann-Whitney U, Wilcoxon W, and Z tests. Nonparametric test results indicated that there was no statistically significant difference between the attitudes of the novice and the experienced EFL teachers in terms of using interventionist styles. Teachers reported exerting control in classrooms irrespective of their experience level. Additionally, with respect to non-interventionist and interactionist classroom management styles, more experienced EFL teachers were found to be more flexible in their approach to classroom management and were more likely to provide space for student modification of the classroom setting. The more experienced EFL teachers were observed to allow students to become more involved and active in classroom interactions and dialogues empowering the students to create a common voice for the classroom procedures and routines. Novice EFL teachers in contrast with their more seasoned counterparts were more concerned with concretely following and implementing the lesson plan according to set procedures. These findings suggest that novice teachers might benefit from additional in-service training to deepen their communication skills in classroom, contextual flexibility, and practice of the different classroom management styles.en_US
dc.description.abstractSınıf yönetimi etkili öğretim için gerekli becerilerden biridir. Öğretmenler, ders etkin-liklerini gerçekleştirirken bireysel sınıf yönetimi biçimleri edinirler. Bu çalışma, mesleğe yeni başlayan İngilizce öğretmenleriyle mesleki deneyimi olan İngilizce öğretmenlerinin sınıf yönetimi biçimlerine (müdahaleci, müdahaleci olmayan ve etkileşimsel) karşı tutum-larını deneyim yılı açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Örneklem, Mersin ilindeki dev-let okullarında görev yapan 36 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmanın verisi gönüllü katılımcılara uygulanan ile Sınıf Yönetimine Yönelik İnanç ve Tutum Ölçeği ile toplan-mıştır ve cevaplar istatistiksel olarak Mann-Whitney U, Wilcoxon W ve Z testi kullanılar-ak analiz edilmiştir. Parametrik olmayan test sonucu, müdahaleci sınıf yönetimi yaklaşımı açısından mesleğe yeni başlayan İngilizce öğretmenleri ile deneyimli İngilizce öğretmenleri arasında tutum olarak anlamlı bir fark olmadığını göstermektedir. Öğretmenlerin deney-im seviyeleri, müdahaleci sınıf yönetimi yaklaşımı üzerinde etkili bir rol oynamamıştır. Öğretmenlerin deneyim seviyelerine müdahaleci olmayan ve etkileşimsel sınıf yönetimi yaklaşımları açısından bakıldığında ise, deneyimli İngilizce öğretmenlerinin mesleğe yeni başlayan İngilizce öğretmenlerine göre daha esnek oldukları ve sınıf ortamında öğrenciler tarafından yapılan değişikliklere olanak tanıdıkları sonucuna varılmıştır. Ayrıca deneyimli İngilizce öğretmenleri, öğrencilerin sınıf içi iletişimlerinde ve sınıf prosedürleri ve stand-ardları için ortak bir görüş oluşturmalarını kolaylaştıran diyaloglarda daha ilgili ve aktif ol-malarına olanak sağlamışlardır. Bu bulgular ışığında yeni mesleğe başlayan öğretmenlerin sınıf yönetimi biçimlerini uygularken bağlamsal esnekliklerini ve sınıf içi iletişim beceriler-ini arttırmak için hizmet içi eğitimden yararlanmaları önerilmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.titleThe relationship between teaching experience level and the classroom management orientations of English language teachersen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin sınıf yönetimi yaklaşımları ile mesleki deneyim seviyeleri arasındaki ilişkien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthorÇakmak, Fidel
dc.identifier.doi10.31795/baunsobed.581904
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue41en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster