dc.contributor.author | Güllü, Ali | |
dc.date.accessioned | 2021-02-19T21:29:33Z | |
dc.date.available | 2021-02-19T21:29:33Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 1303-8451 | |
dc.identifier.issn | 2459-1912 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJNU5EQTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/1107 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada evlenmemiş üniversite öğrencilerinin eşten beklentilerinin cinsiyet, romantik ilişki durumu, romantik ilişki deneyimi ve romantik ilişkilerini değerlendirme durumu değişkenleri bazında değişip değişmediği incelenmiştir. Araştırmaya, Ankara, İstanbul ve Afyonkarahisar’da üniversite eğitimine devam eden 102 kadın 72 erkek toplam 174 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların yaşları 19-30 arasında değişmekte olup yaş ortalaması 23,1’dir. Bulgular, Eşten Beklenti Ölçeği’nden alınan puanların, ölçeğin tümü ile sosyoekonomik alt boyutunda cinsiyete göre farklılaştığını, diğer alt boyutlarda ise farklılaştırmadığı göstermektedir. Ayrıca romantik ilişki durumu, romantik ilişki deneyimi ve romantik ilişkilerini değerlendirme durumu Eşten Beklenti Ölçeği’nin toplam ve alt boyut puanlarını farklılaştırmadığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, expectations of unmarried university students from spouses were examined in relation to gender, romantic relationship status, romantic relationships experience and evaluation status of their romantic relationships A total of 174 students including 102 females and 72 males from universities in Ankara, Istanbul and Afyonkarahisar were participated in the research. The age of participants ranged from 19-30 and average age is found as 23.1. Results of the study show that the total score of Expectations from Spouse Scale(ESS) change significantly according to gender in socioeconomic subscale but not in other subscales. Additionally, it has been found that ESS’s total and subscale scores do not differ significantly according to the romantic relationship status, romantic relationships experiences and evaluation status of romantic relationships. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin eşten beklentilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Güllü, Ali | |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 42 | en_US |
dc.identifier.endpage | 57 | en_US |
dc.relation.journal | Türk Eğitim Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |