Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkal, Neşe
dc.date.accessioned2021-02-19T21:29:30Z
dc.date.available2021-02-19T21:29:30Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1301-6229
dc.identifier.issn2148-0710
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZek1EUXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1096
dc.description.abstractBu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına katılan ve eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının Türkiye’de uygulanmış eğitim Programlarına ilişkin metaforik algıları incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılarak 216 öğretmen adayının gönüllü katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının “Türkiye’de uygulanmış olan eğitim programları” kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları ortaya çıkarmak amacıyla “Türkiye’de uygulanmış olan eğitim programları ………………‘e benzer; çünkü ……………....” cümlesinin yer aldığı yapılandırılmış bir soru formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adayları Türkiye’de uygulanmış eğitim programlarına ilişkin olarak kullandıkları metaforların “sürekli değişen”, “verimsiz”, “Dayatılan/diretilen”, “Karmaşık/dağınık”, Bilgi yığını ezberleten, Zarar veren program, Uygulanmayan program ve olumlu görüşler olarak sekiz temada toplandığı ve genel olarak olumsuz algılara sahip oldukları belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThis study investigated the metaphorical perceptions of teacher candidates who participated in a certified program on pedagogic formation training and attended the faculty of education in Turkey on the “teaching programs applied in Turkey”. Phenomenology design, which is a qualitative research method, was used in the study which was carried out with the voluntary participation of 216 teacher candidates selected with the help of convenience sampling, a purposeful sampling method. In order to identify the teacher candidates’ metaphors related to the “curriculums applied in Turkey”, a structured question form with the following sentence was used: “The teaching programs applied in Turkey are like……., because……”. Based on the study results, it was found that the metaphors used by teachers were collected under 8 themes as “constantly changing, “unproductive”, “imposed/insisted”, “complicated/disorganized”, “force to memorize large chunks of information”, “damaging curriculum”, “not applicable curriculum” and “positive perspectives”. It was concluded that in general, teachers had negative perceptions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının "Türkiye'de uygulanmış eğitim programları'na ilişkin metaforik algılaren_US
dc.title.alternativeTeacher candidates’ metaphorical perceptions for “Curriculums Applied in Turkey”en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzkal, Neşe
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue81en_US
dc.identifier.startpage309en_US
dc.identifier.endpage328en_US
dc.relation.journalEKEV AKADEMİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster