Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkgül, Yakup
dc.date.accessioned2021-02-19T21:29:27Z
dc.date.available2021-02-19T21:29:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1309-1581
dc.identifier.issn1309-1581
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5824/1309?1581.2018.2.001.x
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFeU5EQTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1078
dc.description.abstractOwing to the rapid global growth in the internet and information technology, many governments around the world have transformed their services from the traditional services to electronic means. The purpose of this paper is to investigate the factors that enable end-user adoption of e-government services in Turkey. E-government web portal service level and service quality are critical factors that determine user’s adoption and continuance use. A research model is proposed and tested using data based on a sample of 242 individual e-government web portal users in Turkey. Results show that perceived usefulness and user satisfaction affects user’s adoption and continuance intention. Implications based on the findings of the study are discussed in term of egovernment web portal implementation.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı Türkiye’de e-devlet hizmetlerinin son kullanıcılar tarafından kabulünü etkileyen faktörler ortaya çıkarılmıştır. Araştırma modeli Türkiye’de 242 bireysel edevlet web portalı kullanıcıları örneklemine bağlı olarak önerilmiştir ve test edilmiştir, araştırma modeli en küçük kareler yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir ve araştırma modeline yapısal model değerlendirilmesi ve yapılar arasındaki ilişkilerin analizi uygulanmıştır. Analiz sonuçları algılanan kullanışlılık ve kullanıcı memnuniyeti kullanıcının kabulünü ve kullanmaya yönelik devam niyetini olumlu ve anlamlı yönde etkilediğini göstermektedir. Araştırma sonuçları, vatandaşların ihtiyaçlarının daha iyi anlaşılmasının geliştirilmesi için politikacılar ve karar vericiler için faydalıdır. Kabul edilen model Türkiye’de e-devlet hizmetlerinin uygulanmasında bir rehber olarak kullanılabilir. Bu çalışma hükümetin, insanların hizmetlerin farkında olduğundan ve bunları kullandığından emin olmak için kapsamlı reklam kampanyaları düzenlemesi gerektiğini önermektedir. Bu çalışma, hükümetin, hizmetlerin bilinirliğini artırmaya, vatandaşlara yararlarını göstermeye ve sisteme güvenin teşvik edilmesine önem vermesi gerektiğini göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Bilimleri, Yapay Zekaen_US
dc.subjectBilgisayar Bilimleri, Sibernitiken_US
dc.subjectBilgisayar Bilimleri, Donanım ve Mimarien_US
dc.subjectBilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemlerien_US
dc.subjectBilgisayar Bilimleri, Teori ve Metotlaren_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleAdoption of e-government services in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye’de E-Devlet hizmetlerinin kabulüen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthorAkgül, Yakup
dc.identifier.doi10.5824/1309?1581.2018.2.001.x
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage7en_US
dc.identifier.endpage22en_US
dc.relation.journalAJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster