Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜngüren, Engin
dc.date.accessioned2021-02-19T21:29:26Z
dc.date.available2021-02-19T21:29:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2528-9527
dc.identifier.issn2528-9535
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.567125
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnME56ZzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1074
dc.description.abstractBilişim endüstrisinde bir devrim olarak ifade edilen web 2.0, kullanıcılarının, fotoğraf, video, müzik yükleyebileceği, yorum yapabileceği, deneyimlerini diğer kişilerle paylaşabileceği, bir başka deyişle sitenin içeriğini doğrudan etkileyebildiği internet siteleridir. Web 2.0’nin temel uygulamaları arasında, wiki, bloglar, sosyal paylaşım ağları, topluluk siteleri, forum siteleri yer almaktadır. Makale kapsamında ele alınan katılımcı sözlük siteleri, Web 2.0 kapsamında değerlendirilmekte ve her türlü kişi, kelime, olay, durum ve kavram hakkında, kayıtlı yazarların yorumlarını içeren ve subjektif sunumlarıyla genişletilen ağ sayfaları olarak tanımlanmaktadır. Katılımcı sözlük siteleri, Türkiye’de en çok ziyaret edilen web sayfaları arasında yer almaktadır. Doğrunun ne olduğuna ilişkin kalıpların sorgulanmasına aracılık eden ve kendiliğinden düzen esasına göre işleyen sanal bir oluşum olan katılımcı sözlük siteleri, çağdaş dünyaya özgü bir iletişim biçimini tanımlaması ve kamuoyu oluşturması bakımından önem teşkil etmektedir. Çalışmanın katılımcı sözlük sitelerini konu edinmesinin temel gerekçesi, bu tür sitelerin kamuoyu oluşturma ve bilgilendirme konusunda önemli bir mecra haline gelmesidir. Bu çerçevede makalede Web 2 olarak değerlendirilen katılımcı sözlük sitelerinin ülkemizdeki gelişimi ortaya konmuş, kullanıcı profili ve temel motivasyon faktörleri incelenmiş ve katılımcı sözlük sitelerine yönelik eleştirel söylemler ele alınarak katılımcı sözlük sitelerinin genel bir değerlendirmesi yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractWeb 2.0, which is expressed as a revolution in the information industry, is a web site where users can upload photos, videos, music, comment, share their experiences with others, or influence the content of the site. Among the basic applications of Web 2.0, wiki, blogs, social networks, community sites, forum sites are located. The collaborative hypertext dictionary sites, which are evaluated within the scope of the article are evaluated within the scope of Web 2.0 and are defined as network pages that contain comments from registered authors about all kinds of people, words, events, situations and concepts and expanded with subjective presentations. The collaborative hypertext dictionary sites are among the most visited web pages in Turkey. The collaborative hypertext dictionary sites, a virtual entity that mediates the questioning of patterns of truth and works on a self-order basis, are important in terms of defining a form of communication specific to the contemporary world and creating a public opinion. The main rationale for the study to be the subject of collaborative hypertext dictionary sites is that such sites to become an important channel for public opinion creation and information. In this paper, the development of collaborative hypertext dictionary sites in Turkey has been revealed, the user profile and basic motivation factors have been examined and critical discourses for that sites have been discussed and an overview of collaborative hypertext dictionary sites has been made.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYeni medya iletişim kanalı olarak katılımcı sözlük sitelerine yönelik bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeA review of collaborative hypertext dictionary as a new media communication channelen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthorÜngüren, Engin
dc.identifier.doi10.26466/opus.567125
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage2878en_US
dc.identifier.endpage2907en_US
dc.relation.journalOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster