Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞatır, Çiğdem Karakaya
dc.contributor.authorSümer, Fulya Erendağ
dc.contributor.authorDemir, Zuhal Gök
dc.date.accessioned2021-02-19T21:29:14Z
dc.date.available2021-02-19T21:29:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1304-3846
dc.identifier.issn2619-9718
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFek1EQXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1011
dc.description.abstractNowadays the need of building and maintaining strong ties and relations with the stakeholders has brought more responsibility on public relations practitioners and thus it has increased the need of professionalism of public relations profession. The professionalism of the field is related with the roles of the public relations practitioners taken responsibilities within the organisation. The roles for public relations function are the behaviour patterns of the practitioners and although the individuals differ from one another, the roles provide a model for the process of organisation or the function. The expectations of organisations from public relations function arise through the public relations roles and at the same time it reflects how the organisation adopts its communication approach. While public relations practitioners represent each roles in the organisation, how often they conduct these roles determines the dominant role. Thus it is important to figure out how public relations practitioners carry out their roles and which roles have prioritisation in order to find out the perspective of the organisation for public relations and how public relations profession is described in the organisation. Accordingly, in this paper it is aimed that the public relations roles are identified through online job advertisements and thus the current status of public relations profession is evaluated through the practitioners’ roles. The shift from mass communication to interactive digital communication both makes the digital communication basic dynamics of everyday life and also the speed, frequency and accessibility of all the process through digital media have drawn attention of individuals and organisations. So the evaluation of current public relations profession through online job advertisements is congruent with this situation. As a field study, this paper is a descriptive research. By searching “public relations” key word, 227 job advertisements in 10 online job advertisement sites which has highest hit rate in Turkey are analysed in the research. Descriptive analysis was used to evaluate the data. Results indicate that public relations practitioner roles do not reflect on job advertisements.en_US
dc.description.abstractGünümüzde örgütlerin paydaşlar ile güçlü ilişkiler kurma ve sürdürme gereği halkla ilişkiler uygulayıcılarına daha çok sorumlulukyükleyerekhalkla ilişkiler mesleğinin profesyonelleşmesine olan gereksinimi somutlaştırmaktadır. Alanın profesyonelliği halkla ilişkiler uygulayıcılarının örgüt içinde üstlendiklerirollerlebağlantılıdır. Halkla ilişkiler fonksiyonu için roller uygulayıcıların davranış örüntüleridirve bireyler farklılaşsa da roller örgütün ya da fonksiyonun işleyişine yönelik bir model sunmaktadır. Örgütlerin halkla ilişkiler fonksiyonundan beklentileri halkla ilişkiler uygulayıcırolleriaracılığı ile ortayaçıkmaktave aynı zamandaörgütün nasıl bir iletişim yaklaşımını benimsediğini de yansıtmaktadır. Halkla ilişkiler uygulayıcıları örgüt içerisinde her rolü temsil ederken, rollerini hangi sıklıkla yaptıkları baskın rolü belirlemektedir. Nitekim, halkla ilişkiler uygulayıcılarının rollerini nasıl yerine getirdiği, hangi rolü önceliklendirdiği örgütlerin halkla ilişkilere bakışaçısını ve halkla ilişkiler mesleğinin örgütlerde nasıl tanımlandığını da ortaya koyması bakımından önemlidir. Bu doğrultuda bu araştırmada da online işilanları üzerinden halkla ilişkiler uygulayıcı rollerini tespitederek; halkla ilişkiler mesleğinin mevcut konumunu uygulayıcı rolleri üzerinden değerlendirmek amaçlanmaktadır. Kitle iletişiminden interaktif dijital iletişime doğru yaşanan değişim dijital iletişimi günlük hayatın temel dinamiklerinden birisi haline getirirken, aynı zamanda dijital ortam üzerinden yapılan tüm işlerin hızlı ilerleyen gelişimi, sıklığı ve bu ortamlara ulaşma kolaylığı, hem bireyler hem kurumlar için bu dijital ortamları dikkat çeker hale getirmiştir. Dolayısıyla, halkla ilişkiler mesleğinin mevcut konumunu online işilanları üzerinden değerlendirmek bu durum ile uyumludur. Bu çalışma bir alan araştırması olup betimsel türde bir çalışmadır. AraştırmayaTürkiye’de tıklanma oranı en yüksek 10 online işbaşvuru sitesinde yer alan ilanlar içerisinden “halkla ilişkiler” anahtar sözcüğü ile arama yapılarak 227 iş ilanı dahil edilmiştir. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda halkla ilişkiler uygulayıcı rollerinin iş ilanlarına yansımadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.titleAn evaluation on public relations profession through online job advertisementsen_US
dc.title.alternativeHalkla ilişkiler mesleği üzerine bir değerlendirme: Online iş ilanları ne diyor?en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthor0-belirlenecek
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.identifier.startpage104en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.relation.journalAkdeniz İletişimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster