Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
İhmal edilebilir kayıp veri durumunda model tabanlı kayıp veri baş etme yöntemlerinin şans parametresine etkisi
(2018)
Bu çalışmada, kayıp veri durumunda model tabanlı kayıp veri baş etme yöntemlerinin ihmal edilebilir şans parametresi üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 500, 1000 ve 3000 örneklem büyüklüğünde tek ...
Sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlüğünün tanımına ilişkin görüşleri
(2018)
Öğretmenlerin öğrenme güçlüğü hakkındaki görüş ve bilgileri, öğrenciyi tanılamak, doğru yönlendirmeyi yapmak ve değerlendirmek için de önem taşımaktadır. Bu bağlamda sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlüğün ne olduğu hakkındaki ...
Başarılı okuyucular ile öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin metni anlamak için kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejiler
(2019)
Bu araştırmada, başarılı okuyucular ile öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuma sürecinde kullanmış oldukları bilişsel ve üstbilişsel stratejiler karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırma, 6.,7., ve 8. Sınıfa devam ...
Öğrencilerin Sınav Kavramına Yönelik Metaforlarının İncelenmesi
(2017)
Bu araştırmanın amacı, öğrencilerim "sınav" kavramına ilişkin metaforlarının belirlenmesidir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden "olgubilim (fenomenoloji)" kullanılmıştır. Bu çalışma seçkisiz olmayan örnekleme ...
Kayıp veriyle baş etme yöntemlerinin model veri uyumu ve madde model uyumuna etkisi
(2017)
Bu çalışmanın amacı, kayıp veri baş etme yöntemlerinin Madde Tepki Kuramı 1 parametreli lojistik modelinde model veri uyumuna ve madde model uyumuna olan etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda örneklem büyüklüğünün ...
Üniversite Tercih Nedenlerinin İkili Karşılaştırma ve Sıralama Yargıları Yöntemleri ile Ölçeklenmesi
(2021)
Bu araştırmada üniversite tercih nedenlerinin algılanan önem sırasının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğrenci görüşleri ve alanyazın incelemesi sonucunda belirlenen üniversite tercih nedenleri ikili ...