Bölüm "ALKÜ, Fakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü" için listeleme
Toplam kayıt 17, listelenen: 1-17
-
Abidin Paşa Türbesinin Mimari Özellikleri
(2022)Abidin Paşa, Osmanlı döneminde önemli görevler üstlenmiş ve birçok şehirde uzun yıllar sancak yöneticiliği yapmış bir devlet adamıdır. 1906 yılında vefat eden paşa, Fatih Cami haziresinde yer alan türbesine gömülmüştür. ... -
Anadolu Selçuklu Mimarisinde Tuğla Kubbeler
(2021)Türk İslam mimarisinde tuğla malzemenin değişik şekillerde örülerek farklı tasarımların elde edilmesi, Büyük Selçuklu yapılarında karakteristik bir özellik olarak karşımıza çıkar. Bu özellik Anadolu Selçuklu yapılarında ... -
Correlations Between Job and Life Satisfaction: A Study of Occupational Characteristics
(2022)The study aims to conduct a relationship analysis to explain the perceptions of job and life satisfaction with occupational information of tour guides. Tour guides are the first people tourists encounter when they go to a ... -
Duygusal Emeğin Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma
(2021)Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinde sınır birim çalışanlarının, duygusal emekdavranışlarının örgütsel bağlılıklarına olan etkisini incelemektir. Araştırmada tabakalı tesadüfiörnekleme yöntemi kullanılmıştır. ... -
Health Service Quality and Patient Communication In Medical Tourism
(2022)This study investigates the perceptions of patient communication and medical service quality in relation to the demographic and occupational characteristics of medical staff working in Alanya. A significant relationship ... -
Kimlik Arayışında Yeni Bir Eğilim: Orta Asya’da Atayurt Turizmi
(2021)Orhon yazıtlarından biri olan Bilge Kağan yazıtında “Türk halkı (bu huyundan) vazgeç ve nadim ol! Kutsal Ötüken Dağları Halkı, (sen kendin yerini yurdunu bırakıp) gittin” ifadesi yer almaktadır. Bilge Kağan tarafından ... -
The mediating role of brand love in the relationship between consumer-based brand equity and brand loyalty: A research on Starbucks
(2021)The present study aims to determine the mediating role of brand love in the relationship between CBBE and brand loyalty. The study makes an analysis of CBBE, brand loyalty, and brand love related to Starbucks - a global ... -
Medikal Turizmin Pazarlama Karması Unsurları Açısından Bir Analizi
(2022)Bu çalışma tüm dünyada medikal turizmin temel bileşenlerinin detaylı bir analizini yapmak üzerine şekillenmektedir. Çalışmada medikal turizm pazarlama biliminin sunduğu bakış açısıyla incelenmekte; tedavi olanakları, tedavi ... -
Nomadlıst’de Dijital Göçebeler Tarafından 2020’de En Fazla Tercih Edilen Destinasyonların Destinasyon Seçim Kriterlerine Göre Kümelendirilmesi
(2021)COVID-19 sürecinde dünyada uzaktan çalışma oranlarında ciddi artışlar yaşanmakta ve bu durum dünyada her geçen yıl daha popüler hale gelen dijital göçebelerin sayısını artırmaktadır. 2020 yılı içerisinde 1 milyondan fazla ... -
Öğrencilerin Mesleki Algı ve Beklentileri ile Gelecek Kaygılarının Sektörde Çalışma İsteği Üzerine Etkisi: Antalya Yükseköğretim Turizm Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma
(2020)Bu araştırmada turizm eğitimi alan öğrencilerin sektörde çalışma isteklerini etkileyen faktörlerden olan, mesleki algı ve beklenti ile gelecek kaygısı konuları ele alınmıştır. Çalışmanın temel amacı, öğrencilerin mesleki ... -
Örgütsel Adaletin İş Performansı Üzerine Etkisi: Fırın Çalışanları Üzerine BirAraştırma
(2022)Amaç - Araştırmada fırın çalışanlarının algıladıkları örgütsel adaletin iş performanslarına etkisini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Yöntem - Mayıs 2017-Ekim 2017 tarihleri arasında anketler aracılığıyla gerçekleşen veri ... -
Perceptions about the applicability of robot technology in the tourism industry
(2022)In the research, it is aimed to determine the applicability of robot technology and the importance of technological innovations in the tourism industry. The populatin of the research consists of academicians, managers and ... -
The role of accommodation enterprises in the development of sustainable tourism
(2021)One of the obstacles to the success of sustainable tourism development is that the roles and responsibilities of the stakeholders in the destination are not clearly defined. This research aims to determine sustainable ... -
Turist Olarak "Engelli" Algısı, Turist Rehberleri Üzerine Bir Çalışma
(2021)İletişim ve bakış açısı, engelli bireylerin sosyal hayat içerisinde karşılaştığı en büyük engellerden biridir. Emek yoğun bir sektör olan turizmde engelli dostu turistik ürün kadar, turistik hizmeti sunan kişinin de ne ... -
Turizmde Destinasyon Rekabetçiliği: Alanya ve Kemer Turizm Destinasyonları Arasında Karşılaştırmalı Bir Analiz
(2021)Bu çalışmanın amacı Türkiye’nin güney kıyılarında yer alan, Antalya iline bağlı Alanya ve Kemer turizm destinasyonlarının rekabet faktörlerini belirlemek ve her iki destinasyonun rekabet güçlerini karşılaştırarak demografik ... -
Turizmde Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim (eWOM) ve Alanya’daki Restoran Yorumlarının Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma
(2018)Bir turistik ürün olan destinasyonların önemli bir parçasını destinasyondaki yiyecek – içecek işletmeleri oluşturmaktadır. Günümüzde turistlerin her türlü turistik ürüne dair satın alma tercihlerini etkileyen en önemli ... -
Türk İslam Sanatında Sanduka Gelişimi
(2022)Ölüm ve ölüm sonrasında yapılan ritüelleri belirleyen en önemli olgu insanların inançlarıdır. İnanç sistemi, mezar tipini, biçimini, hacmini, bölümlerini belirlediği gibi sanatsal tasarımlarını da belirler. Mezar yapıları, ...