Yazar "Koçak, Duygu" için listeleme
-
Academic jealousy scale: Validity and reliability study
Koçak, Duygu (2019)This study aims to develop a measurement tool to determine the level of academic jealousy. For this purpose, firstly, the literature was examined, and a theoretical framework was formed, and then an item set of 47 items ... -
Başarılı okuyucular ile öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin metni anlamak için kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejiler
Fırat, Tahsin; Koçak, Duygu (2019)Bu araştırmada, başarılı okuyucular ile öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuma sürecinde kullanmış oldukları bilişsel ve üstbilişsel stratejiler karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırma, 6.,7., ve 8. Sınıfa devam ... -
Investigation of rater tendencies and reliability in different assessment methods with many facet rasch model
Koçak, Duygu (T&K Academic, 2020)One of the most commonly used methods for measuring higher-order thinking skills such as problem-solving or written expression is open-end-ed items. Three main approaches are used to evaluate responses to open-ended items: ... -
İhmal edilebilir kayıp veri durumunda model tabanlı kayıp veri baş etme yöntemlerinin şans parametresine etkisi
Koçak, Duygu (2018)Bu çalışmada, kayıp veri durumunda model tabanlı kayıp veri baş etme yöntemlerinin ihmal edilebilir şans parametresi üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 500, 1000 ve 3000 örneklem büyüklüğünde tek ... -
Kayıp veriyle baş etme yöntemlerinin model veri uyumu ve madde model uyumuna etkisi
Koçak, Duygu; Bökeoğlu, Ömay Çokluk (2017)Bu çalışmanın amacı, kayıp veri baş etme yöntemlerinin Madde Tepki Kuramı 1 parametreli lojistik modelinde model veri uyumuna ve madde model uyumuna olan etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda örneklem büyüklüğünün ... -
Öğrencilerin Sınav Kavramına Yönelik Metaforlarının İncelenmesi
Bu araştırmanın amacı, öğrencilerim "sınav" kavramına ilişkin metaforlarının belirlenmesidir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden "olgubilim (fenomenoloji)" kullanılmıştır. Bu çalışma seçkisiz olmayan örnekleme ... -
Sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlüğünün tanımına ilişkin görüşleri
Fırat, Tahsin; Koçak, Duygu (2018)Öğretmenlerin öğrenme güçlüğü hakkındaki görüş ve bilgileri, öğrenciyi tanılamak, doğru yönlendirmeyi yapmak ve değerlendirmek için de önem taşımaktadır. Bu bağlamda sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlüğün ne olduğu hakkındaki ... -
Test maddelerinin bilim felsefesi bağlamında değerlendirilmesi
Koçak, Duygu (2019)Ölçme ve değerlendirme, dolayısıyla testler eğitim sisteminin önemli bir bileşenidir. Eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ve öğrenme alanları genellikle eğitim felsefesi çerçevesinde değerlendirilirken, ölçme ... -
Üniversite Tercih Nedenlerinin İkili Karşılaştırma ve Sıralama Yargıları Yöntemleri ile Ölçeklenmesi
Koçak, Duygu; Çokluk Bökeoğlu, Ömay (2021)Bu araştırmada üniversite tercih nedenlerinin algılanan önem sırasının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğrenci görüşleri ve alanyazın incelemesi sonucunda belirlenen üniversite tercih nedenleri ikili ...