Başlık için listeleme
Toplam kayıt 2217, listelenen: 2011-2030
-
Turizm eğitimi alan öğrencilerin mesleki algı ve beklentileri ile gelecek kaygılarının sektörde çalışma isteği üzerine etkisi: Antalya ilinde turizm eğitimi alan yükseköğretim öğrencilerine yönelik bir uygulama
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2019)Turizm, her yıl artan turist sayıları ve turizm gelirleri sebebiyle birçok ülke için vazgeçilmez bir endüstri haline gelmiştir. Doğası gereği turizm olgusunun merkezinde insan unsuru vardır. Küreselleşmenin bir sonucu ... -
Turizm Endüstrisinde Hayvan Kullanımı: Yıkıcı-Yıkıcı Olmayan Temas Temelli Yaklaşım
(Turizm End)Son yıllarda hayvanlarla ilişkilendirilen turizm türlerine olan ilginin giderek artmasıyla birlikte turizm endüstrisinde hayvan kullanımı ve dolayısıyla hayvan etiği konuları yoğun olarak tartışılankonular arasına girmeye ... -
Turizm Etkinliği Çevre Performansını Etkiliyor Mu? Veri Zarflama Analizi ile Etkinlik Skorlarının Hesaplanması
(2022)Turizmin ekonomiye sürekli artan katkısı, ülke ekonomileri içinde önemsenen bir sektör haline gelmesine neden olmuştur. Ülkeler sadece ekonomi odaklı gelişmeye çalıştıklarından, çevresel faktörleri genellikle göz ... -
Turizm İşletmelerinde Sorumluluk Sigortası Seçimi Kriterlerinin Belirlenmesi
(2020)İnsanlık tarihinde risk, belirsizlik gibi bilinmezlik içeren kavramlar sürekli var olmuş ve bireylerin karar vermelerinde bu unsurların varlığı zorluk teşkil etmiştir. İnsanlar, kendilerini risklere karşı koruyabilme ... -
Turizm rehberliği alanındaki lisansüstü tezlerin bibliyometrik çerçevesi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2021)Turizm rehberliği toplumlararası kültür aktarımını sağlayan ve mesleği icra edenlerin kültür elçisi olarak ifade edildiği bir alandır. Destinasyonlara yönelik turizm hareketlerinin yaklaşık 1.5 milyar katılımcıya ulaşması, ... -
Turizm rehberliği alanındaki lisansüstü tezlerin bibliyometrik çerçevesi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020)Turizm rehberliği toplumlararası kültür aktarımını sağlayan ve mesleği icra edenlerin kültür elçisi olarak ifade edildiği bir alandır. Destinasyonlara yönelik turizm hareketlerinin yaklaşık 1.5 milyar katılımcıya ulaşması, ... -
Turizmde deneyim ekonomisi uygulamaları
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020)Temel düzeyde ve standart bir turizm hizmetinin tek başına turistlerin unutulmaz bir deneyim yaşamaları için yetersiz kalması turistik destinasyonların ve işletmelerin sunacağı hizmetlerde ve etkinliklerde unutulmaz ... -
Turizmde destinasyon rekabetçiliği: Alanya ve Kemer Turizm destinasyonları arasında karşılaştırmalı bir analiz
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı Türkiye'nin güney kıyılarında yer alan, Antalya iline bağlı Alanya ve Kemer turizm destinasyonlarının rekabet faktörlerini belirlemek ve her iki destinasyonun rekabet güçlerini karşılaştırarak demografik ... -
Turizmde Destinasyon Rekabetçiliği: Alanya ve Kemer Turizm Destinasyonları Arasında Karşılaştırmalı Bir Analiz
(2021)Bu çalışmanın amacı Türkiye’nin güney kıyılarında yer alan, Antalya iline bağlı Alanya ve Kemer turizm destinasyonlarının rekabet faktörlerini belirlemek ve her iki destinasyonun rekabet güçlerini karşılaştırarak demografik ... -
Turizmde Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim (eWOM) ve Alanya’daki Restoran Yorumlarının Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma
(2018)Bir turistik ürün olan destinasyonların önemli bir parçasını destinasyondaki yiyecek – içecek işletmeleri oluşturmaktadır. Günümüzde turistlerin her türlü turistik ürüne dair satın alma tercihlerini etkileyen en önemli ... -
Turkish and American preschoolers' play, aggression and victimization behaviours in play context
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2020)The purpose of this research is to examine cultural difference in Turkish and American preschoolers' play, aggression and victimization behaviours. The research has been performed in a nursery school affiliated to a ... -
Turkish guideline for diagnosis and treatment of allergic rhinitis (ART)
(2021)Object: To prepare a national guideline for Oto-rhinolaryngologist who treat allergic rhinitis patients Methods: The study was conducted by three authors, namely the writing support team. The support team made the study ... -
Turkish preschool teachers’ opinions on aggression: Uncertainty of relational aggression
(Eurasian Society of Educational Research, 2020)Aggression in early childhood is considered to a common problem. Identification, reduction and prevention of aggression, especially in early childhood are also considered prevalent. Preschool teachers are known as one of ... -
Turkish Validity and Reliability of the Smartphone Overuse Screening Questionnaire
(2022)This study aims to examine Turkish validity and reliability of the Smartphone Overuse Screening Questionnaire. The study group consisted of 400 students enrolled in different departments of a public university. The Smartphone ... -
Tuz (NaCl) stresine maruz kalan reyhan (ocimum basilicum L.) bitkisinde bazı morfolojik, fizyolojik ve biyokimyasal parametreler üzerine Salisilik Asidin etkileri
(2017)Tuzluluk bitki büyüme ve gelişmesini olumsuz etkileyerek tarımsal alanlarda verim ve kaliteyi düşüren önemli bir abiyotik strestir. Bu çalışma, güzel kokusu ve uçucu yağ içeriği ile ekonomik bir değere sahip olan reyhan ... -
Tükenmişlik ve örgütsel sessizlik ilişkisi: Otel işletmelerinde bir araştırma
(2019)Amaç – Bu araştırma, işgörenlerin tükenmişlik düzeylerini ve örgütsel sessizlik tutumlarını saptamak, tükenmişliğin sessizlik üzerindeki etkisinin yönü ve düzeyini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yöntem – Nedensel ... -
Tüketici Davranışında Bir Fikir Lideri Olarak Influencerlar
(2021)Günümüzde rekabetin ve ürün çeşitliliğinin artması, işletmeler için; tüketici ve onun sergilediği davranışları daha da önemli hale getirmiştir. Tüketici, bu davranışlarında çeşitli kişi ve faktörlerden etkilenmektedir. ... -
Tüketici temelli marka değerinin ölçümü: Starbucks örneği
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2019)Rekabete dayanan piyasa şartlarında işletmelerin sahip oldukları marka değerinin önemi her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Bu anlamda marka değeri üzerine pek çok çalışma gerçekleştirilmiştir. Özellikle marka değerinin ... -
Tüketici Yenilikçiliğinin Akıllı Saat Kullanmaya Devam Etme Niyeti Üzerindeki Etkisinde Hedonik ve Faydacı Değerin Aracı Rolü
(2022)Her alanda olduğu gibi teknoloji alanında da yenilik kaçınılmazdır ki yeniliğin belki de en çok yaşandığı alanların başında gelmektedir. Bu teknolojik değişimden nasibini alan bir sektör de akıllı saattir. Akıllı ... -
Türk Bankacılık Sektöründe Piyasa Yapısının Panzar ve Rosse H İstatistiği ile Tahmini: 2010-2019 Dönemi Dinamik Panel (GMM) Uygulaması
(2022)Türkiye ekonomisinde 2003 yılından itibaren düşmeye başlayan enflasyona bağlı olarak faiz oranları da gerilemiş, bu süreç bankalardan kredi kullanımını cazip hale getirmiştir. Genişleyen kredi piyasasından pay almak isteyen ...